Naast internet plus bellen ook nog een inbelverbinding gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tabaksbaars

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2002
Berichten
99
Ik heb een internet plus bellen pakket. Nu wil in mijn schuur met een oude PC het internet op en ik kan geen draadloos gebruiken omdat de afstand te groot is. Er zit daar wel een telefoonaansluiting die ook van internet plus bellen gebruik maakt maw zelfde telefoonnummer als in het huis. De tijdsduur dat deze pc op het internet moet is heel kort 1 keer per maand. Ik heb al geprobeerd via een inbelverbinding op het internet te komen maar ik krijg geen verbinding. Ik heb geen blokkades voor bepaalde telefoonnummers ingesteld. Wie weet raad?
 
Het lijkt mij dat het bellen over internet je niet in staat stelt om een analoge inbelverbinding daarover tot stand te brengen.

Mijn suggestie, als het toch maar voor 1x per maand is:
Maak/koop een UTP netwerkkabel, die mag 100 meter lang zijn.
(Je moet toch wel verschrikkelijk rijk zijn als je een tuin hebt die meer dan 100 meter diep is, nietwaar? ;) )

Gebruik de kabel, en zodra klaar, rol de kabel weer op.

Succes,

Tijs.
 
Dat Internet Plus Bellen gaat toch met behulp van de Experiabox? Of hoe wordt jij aan het Internet verbonden? Ik wil je niet ontmoedigen, maar Internet Plus Bellen heeft tot erg veel moeilijkheden geleid en de problemen zijn nog niet opgelost. Maar vertel wat meer over je Internetverbinding.
 
Het klopt, het normale internet signiaal gaat over de experiabox. en dat werkt verder ook goed. Maar omdat het internet verkeer op die oude PC maar heel beperkt is leek het mij eenvoudiger om dat via een inbelverbinding te doen want die aansluiting is in de schuur wel beschikbaar.
 
Maar heb je dan in je abonnement bij de KPN ook nog een inbelmogelijkheid?
 
Laat ik het zo zeggen ik heb daar een telefoon en ook die gaat via de experiabox.
 
Hallo Tabaksbaars.

Het is niet mogelijk om snellere verbindingen dan 9600 Bps te gebruiken over je voip verbindingen. En zelfs die snelheid wordt al bijna niet gehaald. Bovendien zijn de inbelnummer voor internet geblokeerd op de voip verbinding. Dus zou op zoek gaan naar andere mogelijkheden dan inbellen.

Groetjes Erik Rothuis
 
En het draadloze bereik vergroten is geen optie?

Extra antennes, iets andere positie met name hoger.

Sigma
 
Het probleem is dat de schuur een stalen constructie heeft, dan zal je dus een antenne buiten moeten plaatsen. Ik denk dat het in deze situatie een kabel dus de beste oplossing is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan