naast Windows 7 een multiboot XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Babette

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2001
Windows 7 heeft gratis de beschikking over Windows Virtual PC en Windows XP Mode. Deze nieuwe functie is gebaseerd op Virtual PC en is alleen wordt gratis geheel aangeboden door Microsoft als aanvullende download aan gebruikers van de Professional, Ultimate en Enterprise versie van Windows 7.

Dit las ik op de Microsoft site. Ik heb de Home Premium versie, maar kan op deze 64 bit een aantal veel gebruikte progjes niet meer gebruiken. Mijn vraag is volgende:
Kan ik een multiboot maken op deze Windows 7 met XP er naast? Geeft dat problemen? En zo niet: hoe moet ik dat aanpakken. dan wel doen?

Ik zou het liefst die Virtual willen gebruiken maar moet ik dan een volledige nieuwe versie kopen van de Professional of de Ultimate?
Wil iemand mij helpen XP naast Windows 7 te realiseren?

Lukt het ook niet de XP programma's via "Eigenschappen" -> "Comptabiliteit" te gebruiken ?

Dual boot

Lees dit ff eerst.
In principe wordt eerst het oudere OS geïnstalleerd en dan het nieuwere,dus eerst XP en dan Windows 7,dan gaat alles vanzelf.Het nieuwere systeem overschrijft/past aan de bootsector v/h oudere systeem.Andersom gebeurt dit niet en zul je dat zelf moeten aanpassen dmv externe software,zie de link boven.
Succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan