• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

naastliggende cel overnemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

butcher dirk

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 okt 2010
Berichten
3
hoi,
Ik volg reeds geruime tijd wat jullie uit de mouw schudden, te gek.
nu zit ik met het volgende probleem:blad 1 personeelskalender (nov) en planning (novpl)
Ik wil vanuit mijn personeelskalender namen laten overnemen die automatisch bij de gevraagde productielijn geplaatst worden in de planning wanneer ik naast de naam in de personeelskalender het lijnnummer plaats.
Nu heb ik al een formule geschreven die werkt, enkel zit ik nu met het probleem dat verschillende personen op een zelfde lijn kunnen staan en dat er verschillende lijnnummers gebruikt kunnen worden die op de juiste plaats in de planning moeten terecht komen.
Ik heb ook geprobeert met vert.zoeken maar zonder resultaat.
Is er iemand die me op weg kan helpen?
in bijlage een voorbeeld.Bekijk bijlage test formule planning 181010.xls
 
BD,

Meer dan 35 keer is er gekeken naar jouw topic en nog geen antwoord.

Dirk, wees specifieker in je vraag stelling.
Doe er een voorbeeld bij zonder formules maar waarin je aangeeft wat je wilt en bedoelt.
Als je een gekoppeld bestand gebruikt plaats die er dan bij.

Tip,
Haal uit beide bestanden eventuele gevoelige info.
Soms is fictieve data net zo efficient.
 
Dirk,

geef aan in je voorbeeldje wat je waar wil hebben !
dus waar wil je de gegevens uithalen aan de hand van welke gegevens.

thx,

Joske
 
Een gok: in tabblad "novpl" bereik B5:B10 staan formules die doen wat ik denk/hoop dat je bedoelt. Testen door in tabblad "nov" bereik B3:B31 op een paar plaatsen de melding "k1" toe te voegen of te verwijderen.
 

Bijlagen

  • test formule planning 181010.zip
    17,6 KB · Weergaven: 17
Sorry voor de onduidelijke weergave van m'n vraag, ik wil eigenlijk vanuit mijn personeelskalender automatisch namen overnemen naar mijn dagplanning per productielijn. ik ga als het volgt te werk: in sheet nov heb ik een personeelskalender wanneer ik nu in kolom B in willekeurige cellen een productielijnnummer (k1, s, k2, lo) plaats, moet de naastliggende naam gekopieerd worden naar sheet novpl in kolom B naast het lijnnummer (k1, s, k2, lo) in kolom A.
De formule van WHER komt aardig in de buurt, alleen werkt dit maar met één lijnnummer.

Ik hoop dat de bijlage nu beter omschrijft wat ik wil bereiken.
Bekijk bijlage test personeelsplanning.xls
 
Versie 2 dan.
 

Bijlagen

  • test personeelsplanning.zip
    17 KB · Weergaven: 26
Als je vraag is opgelost gelieve de status in 'Opgelost' veranderen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan