• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

nachturen tellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

bb2009

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2011
Ik werk in een flexibel systeem met heel wat nachturen
maandag | eerste werf : 06.00 - 14.00 Hr | tweede werf: 20.00 tot 24.00 Hr
dinsdag | eerste werf: 00.00 - 08.00 Hr | tweede werf: 21.00 tot 24.00 Hr.
Ik ga maandagavond op en die shift loopt door tot dinsdagmorgend. Die van dinsdag tot woensdag enz.
Nachturen van 22.00 tot 06.00 genieten van een toeslag.
Hoe kan ik nu een formule maken die het aantal gepresteerde nachturen per kalenderdag uitrekent?

Heb je al een format waarin alles staat? Of is alles in 1 cel geplaatst oid?

attachment meesturen niet gelukt

Hallo,
Alles staat in een sheet maar het lukte me niet deze mee te sturen :mad:

Laatst bewerkt door een moderator:
Bekijk mijn voorbeeldje :

Ofwel zet je de nachturen vast in een cel of je rekent in de formule met tijdwaarde .
Om de foutafvang te hebben in Kolom F kan je deze formule toepassen
Code:
=ALS(E9>1;"";D9-E9)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Wouw als die niet perfect is dan weet ik het ook niet meer! Complimenten Trucker :thumb:

Negatief cijfer door 100 delig stelsel

De formule blijkt te werken, alleen krijg ik (wellicht door gebruik van het 100 delig stelsel) een negatief cijfer. 1 minuut = opgedeeld in 100 eenheden.

Ook krijg ik het niet voor elkaar een attachment door te sturen, zou aan de verouderde browser kunnen liggen, ik gebruik Firefox 3.5.6 op een aftands laptopie met zeeeeeer trage connectie.

https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AhnKb7mGMleMdHE1RXF6aXpubFg3cHVHd2tlNFFua1E

De formule blijkt dan toch niet geschikt voor het berekenen van het aantal nachturen per kalenderdag.
Ik werk
ma van 0.00 tot 7:00 Hr en van 19.00 tot 24.00 Hr
Di van 0.00 tot 7:00 Hr en van 19.00 tot 24.00 Hr enz

Nachturen per kalenderdag zijn dus eigenlijk
van 0:00 tot 6:00 en van 22:00 tot 24:00 Hr

Als leek heb ik er dit van gemaakt maar dat loopt voor geen meter:

=ALS(EN(B9<=B3;C9>=C3;B9<=B4;C9>=C4);(C3-B3+(C3<B3));(C4-B4+(C4<B4));"0")

Nachturen per kalenderdag tellen

Totaal aantal nachturen per kalenderdag zijn van 0:00 tot 06:00 en van 22:00 tot 24:00 en niet van 22:00 tot 06.00 dat eigenlijk 2 dagen zijn.

Link naar de excel: http://www.tehuurfrankrijk.com/urenberekening nachtshift per kalenderdag.xls

F: Werf, Km wordt berekend van filiaal naar werf en terug, in het geval van "Second Job" is de berekening van filiaal naar 1e werf, van 1e werf naar 2e werf en van 2e werf naar filiaal.
F/I/L: Bedrijf A = 50 Km van filiaal, B = 75 Km van filiaal, C = 100 km van filiaal, D = 125 Km van filiaal
N: Indien meer dan 4 Hr gewerkt gaat er een half uur af
Q4: Aantal meegenomen niet opgenomen overuren die in aanmerking komen voor recup
Q12: Berekent aantal gepresteerde uren per week (van zaterdag 0:00 Hr tot vrijdag 24:00 Hr)
R: Aantal afgelegde Km per dag, berekent aantal km van filiaal naar werven ABCD en terug maar ook onderling
S: Indien meer dan 120 Km geldt uurvergoeding
T: Bedrag dat vergoeding berekent aan de hand van afgelegde Km volgens R1/R2/R3
W: Totaal aantal nachturen per kalenderdag. Nachturen per kalenderdag zijn van 0:00 tot 06:00 en van 22:00 tot 24:00 en niet van 22:00 tot 06.00 dat eigenlijk 2 dagen zijn.
X/Y: Zaterdag aan 150 %, zondag en feestdagen aan 200 %
U: Overuren te betalen, dit is een percentage dat ik zelf moet kunnen invullen, niet opgenomen overuren worden omgezet in recup.
Overuren worden per week berekend en niet per dag.
AF: Vaste vergoeding indien meer dan 10 uur gewerkt per dag

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan