Nacontrole uren

Status
Niet open voor verdere reacties.

FireSt@rter

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2006
Goedenavond, ik ben voor mijn werkgever al avonden bezig met een database om gewerkte uren te controleren maar kom er niet uit.

Het gaat om het volgende:

Een monteur van ons gaat de deur uit met een genummerde bon hierop schrijft hij per dag de gemaakte uren.
Deze neemt hij zelf over op een weekstaat die ik vervolgens aan het eind van de week krijg.
De bonnen blijven vaak wat langer weg omdat er vaak meer dagen op een werkbon gewerkt wordt en dat ook door meerdere monteurs.
Ik wil hier wel een goede controle op houden omdat er in het verleden nog al wat bonnen zoek raakt bij de monteurs.

Het is dus de bedoeling dat ik in een database de uren per datum, monteur, en project van de weekstaat overneem.
Zodra de orginele bonnen weer terugzijn, wil ik deze kunnen controleren door nogmaals deze uren in de database over te nemen en als het klopt de bon af kan sluiten .

Alvast bedankt :thumb:

Laatst bewerkt:
Wil je een form hebben waar je de volgende dingen invult:
  • Regelnr
  • uren
  • datum
  • monteur
  • project
  • Bonnummer

En dan als de bon komt dat je het bonnummer invult en je dan een overzicht krijgt van alle uren op dat bonnummer?

Ja inderdaad, later wil ik dus ook nog een query aan toevoegen om te kijken bij welke monteur er nog bonnen openstaan en welke dit dan zijn.

Ik zou beginnen met de volgende structuur als ik jou was.

tblMonteur
  • Id (Autonummering)
  • NaamMonteur(Tekst)
  • enz...

tblprojecten
  • Id (Autonummering)
  • Omschrijving (Tekst)
  • enz...

tblBonnen
  • Id (Autonummering)
  • Bonnummer (Tekst) als er letters in de nummering voorkomen anders (Numeriek)
  • datum (Datum)
  • uren (Numeriek)
  • project (Numeriek d.m.v. wizard opzoeken)
  • monteur (Numeriek d.m.v. wizard opzoeken)
  • afgesloten (Ja/nee)

Met in deze tabel (d.m.v. wizard opzoeken)
  • project (tblprojecten)
  • monteur (tblMonteur)
een relatie te laten maken de achterstaande tabellen.

Dan kun je door heel weinig te programmeren al snel bereiken wat je wil

en kun je al snel rapportjes maken zoals:

Openstaande bonnen
Openstaande bonnen Per Monteur
Openstaande bonnen Per Project

Zonder echt te hoeven programmeren

Je zult alleen een query moeten maken op basis van tblBonnen (qryBonnen) die een filter zet op afgesloten.

Dan red je de rest met te spelen met de wizard wel.
En zo ziet het er al snel professioneel uit.

Persoonlijk zou ik wat dingen anders doen om bijvoorbeeld nummeringen te kunnen bepalen maar hiervoor moet je al snel weer vba gebruiken en voor wat je wil is dat niet nodig toch ?

Laatst bewerkt:
Onwijs bedankt begint nu eindelijk een beetje te lukken, ik heb alleen nog een vraag,
als ik een aantal dezelfde bonnen heb en wil in mijn tabel in een keer alle bonnummers met een bepaald nummer afsluiten, hoe moet ik dan te werk gaan ?
Ik heb een voorbeeld bijgevoegd.
En is het trouwens ook mogelijk dat hij bij het starten van het formulier altijd naar de laatste of een nieuwe record gaat ipv de eerste ?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
kijk eens naar de optie bijwerk query in het qry ontwerp scherm kom je er niet uit laat het ff weten

Nou een hint in de goede richting zou wel welkom zijn, want kom er niet helemaal uit geloof ik, met het afsluiten van de bonnummers. :confused:

Probeer een query te maken die precies die bonnen kan selecteren die je in een keer af wil sluiten. dan sla je hem op en zorg je er voor dat je het type veranderd in bijwerk query
dan zorg je er voor dat je aan geeft in het veldje wijzigen in.

[afgesloten] = Ja of true of -1 afhankelijk van wat je hebt gekozen. dan zul je zien dat het je lukt.

Lukt het niet post dan ff de laatste db die je nu hebt dan pas ik hem voor je aan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan