• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Namen automatisch aanvullen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jamaz

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2010
Beste Excel Experts,

Ik ben lid van een vereniging en ik ben aan het kijken of we het een en ander kunnen automatisering (nu nog op papier).

Wat is de bedoeling:

Op "blad1" in kolom A staan namen en in kolom B staan lidnummers, kolom c etc.

Op "blad2" in cel A5 wil ik een selectievak maken als ik de P intype dat ik dan alleen Piet Paulusma en Piet de jager te zien krijg en de rest niet. Type ik Piet P in dan krijg ik alleen Piet Paulusma. Na het drukken van enter zou ik graag in cel C5 het lidnummer zien.

Kan iemand me in de juiste richting"duwen"?

Alvast bedankt,
Jan

Bijlagen

Jan

Waarom niet gewoon een drop-down menu, zodat de namen rechtstreeks geselecteerd kunnen worden?

Mvg

Piet

Jan

Waarom niet gewoon een drop-down menu, zodat de namen rechtstreeks geselecteerd kunnen worden?

Mvg

Piet

Beste Piet,

Omdat het een lijst wordt met meer dan 200 namen, het is dan heel onoverzichtelijk.

Daarom de vraag hoe ik dat kan realiseren.

groet,
Jan

Beste Excel Experts,

Ik ben lid van een vereniging en ik ben aan het kijken of we het een en ander kunnen automatisering (nu nog op papier).

Wat is de bedoeling:

Op "blad1" in kolom A staan namen en in kolom B staan lidnummers, kolom c etc.

Op "blad2" in cel A5 wil ik een selectievak maken als ik de P intype dat ik dan alleen Piet Paulusma en Piet de jager te zien krijg en de rest niet. Type ik Piet P in dan krijg ik alleen Piet Paulusma. Na het drukken van enter zou ik graag in cel C5 het lidnummer zien.

Kan iemand me in de juiste richting"duwen"?

Alvast bedankt,
Jan

http://www.ozgrid.com/Excel/autocomplete-validation.htm

Jan en oeldere,

Let wel op, dat in "Danny" zijn post wel de namen gesorteerd moeten zijn.
Gezien dat Jan het over 200 namen heeft.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan