Beste Excel Experts,
Ik ben lid van een vereniging en ik ben aan het kijken of we het een en ander kunnen automatisering (nu nog op papier).
Wat is de bedoeling:
Op "blad1" in kolom A staan namen en in kolom B staan lidnummers, kolom c etc.
Op "blad2" in cel A5 wil ik een selectievak maken als ik de P intype dat ik dan alleen Piet Paulusma en Piet de jager te zien krijg en de rest niet. Type ik Piet P in dan krijg ik alleen Piet Paulusma. Na het drukken van enter zou ik graag in cel C5 het lidnummer zien.
Kan iemand me in de juiste richting"duwen"?
Alvast bedankt,
Jan
Ik ben lid van een vereniging en ik ben aan het kijken of we het een en ander kunnen automatisering (nu nog op papier).
Wat is de bedoeling:
Op "blad1" in kolom A staan namen en in kolom B staan lidnummers, kolom c etc.
Op "blad2" in cel A5 wil ik een selectievak maken als ik de P intype dat ik dan alleen Piet Paulusma en Piet de jager te zien krijg en de rest niet. Type ik Piet P in dan krijg ik alleen Piet Paulusma. Na het drukken van enter zou ik graag in cel C5 het lidnummer zien.
Kan iemand me in de juiste richting"duwen"?
Alvast bedankt,
Jan