Namen bij foto's zetten??

Status
Niet open voor verdere reacties.

meloen82

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2001
Hoi allemaal,

Ik heb veel klassenfoto's en wil er graag namen bijzetten voor het geval ik het later vergeet. Weet iemand van jullie of er software bestaat waarmee je dit gemakkelijk kan ik doen?? Waarmee je bijvoorbeeld de foto kan inscannen en dan de namen kunt tovoegen??

Alvast bedankt!!

Groetjes Milou

Hoe doe ik dat dan. Ik heb photoshop 7.0 NE. Ik heb het al wel eens geprobeerd maar vind het nog behoorlijk ingewikkeld. Kun je me uitleggen hoe ik het precies moet aanpakken??

Als het gelukt is kun je de foto ook plaatsen op www.schoolbank.nl . Kunnen je oude klasgenoten de foto ook zien.

PS daar heb je ook de optie om namen toe te voegen. Dan zie je de foto met alle namen bij de hoofden. Die kun je misschien ook op die manier uitprinten.

In Paintshop is het zo dat je links in de balk o/d A klikt en dan de tekst invult in het kader en dan op de foto naar de juiste plaats sleept. Klik R.muisknop en het staat er (je kunt ook de kleur en lettertype bepalen).

In Photoshop kun je tekst invoegen mbv de text-tool. Selecteer die (te herkennen aan de grote T), via de rechtermuisknop kun je uit verschillende opties kiezen (bijv. horizontaal of verticaal). Heb je de text-tool geselecteerd, dan kun je door te slepen een kadertje maken waarin je de tekst kunt plaatsen. Tekst intypen, met de rechtermuisknop kun je weer uit allerlei opties kiezen. Doe uiteindelijk commit. Let op: als je tekst toevoegt, wordt een nieuwe layer gecreëerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan