• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Namen d.m.v. vlaggen ( nationaliteit ) koppelen met elkaar middels verticaal zoeken,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Helaas begrijp ik niet hoe het komt dat de vlaggen er dubbel in komen.
Hier in het bestand is dat niet het geval; in welk blad ik de code ook uitvoer.

Misschien kun je verklaren wat je allemaal doet.

Bestand als bijlage.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Volgens mij is in het bijgevoegde bestand aan de wensen voldaan. De vlaggen worden toegevoegd/ verwijderd indien van toepassing. Ik heb nu dus toch achter iedere sheet een stuk specifieke code hangen, ook om de VLOOKUP met vlaggen te laten werken op de sheet "Teams". Daarnaast heb ik op de sheet "Teams" de VLOOKUP formules aangepast zodanig dat als geen waarde wordt gevonden de cel leeg wordt gelaten i.p.v. #NB ofzo.

Wat je nog wel zelf moet doen is op de sheet "Teams" de juiste driver nummers opnieuw selecteren zodat de vlag wordt geplakt. Daarnaast even de opmaak aanpassen zodanig dat ook hier de vlaggen netjes passen. Bij een aantal drivers is geen nummer ingevuld. Deze zijn dus ook niet te selecteren.

Bekijk bijlage F1 statistieken Rev.1A _ PETER B.xlsb

Het probleem met de wonderbaarlijke vermenigvuldiging komt volgens mij voort uit het feit dat er op het moment van kopiëren 2 vlaggen zijn met dezelfde naam op dezelfde sheet.

Geen dingen schrijven als je nog niet hebt ontdekt waar de namen van de vlaggen tot stand zijn gebracht.

Ik citeer:
De vlaggen in tabblad drivers heb ik een naam gegeven (bv. ESP 1, BRD 1, FRA 1, enz.).
En daar zijn geen dubbelen bij.

In tabblad teams geef ik ze na de copy de naam van celadres en final mee , zodat deze worden verwijderd bij het opnieuw runnen van de code.

Beste Peter en Harry,

Heb alles geprobeerd en verwerkt en dus ook getest, moet zeggen dat het super werkt.
Ben er heel erg blij mee en moet jullie dan ook bedanken hiervoor. Toppie alle credits gaan naar jullie.

Geweldig nu kan ik verder met de ontwikkeling van mijn database voor Formule 1

Tegen de tijd dat ik weer een vraagje heb dan meldt ik me wel weer want die zal nog zeker komen
daar ik natuurlijk ook iets wil proberen te maken waardoor ik in staat ben om een verzamel generator te maken
voor het seizoen waar we nu mee bezig zijn als ookk toekomst. Misschien ook wel het verleden. moet ik nog kijken.

Voor zo ver in ieder geval nogmaals dank jullie wel voor jullie inbreng!

Ben super tevreden tot nu toe,

Groetjes en tot weerzien Ton

P.s. ik stuur ff het resultaat met aanpassing dootr zodat jullie het ook kunnen zien.Bekijk bijlage F1 statistieken Rev.2B.xlsb

@Harry,

Ik schreef niet voor niets "volgens mij", omdat ik er niet volledig mijn vinger achter heb gekregen. Overigens is naam van de vlag (wat voor naam je de originele vlag ook geeft) na de "paste" actie gelijk. Pas daarna ga je hem hernoemen. Mijn vermoeden wordt versterkt omdat ik stapsgewijs door de code ben gegaan. Daarbij heb ik gezien dat als ik een vlag heb gekopieerd ik zie dat deze gekopieerde vlag geselecteerd staat in de sheet. En dat vervolgens middels de code de originele vlag wordt verplaatst.

@Ton,

Mooi te horen dat het naar je zin werkt. Soms is een dergelijke puzzel een leuke uitdaging. Als je tevreden bent kun je deze vraag sluiten.

Klopt, maar in het eerste bestand deed ik geen copy, maar duplicate.
Dat werk prima in het eigen blad en daarmee wordt de vlag niet geselecteerd; naar een ander blad is een ander verhaal.
Vandaar de aangepaste code.
Als ik geen reactie krijg van het hoe en waarom er bij Ts dubbele vlaggen in komen en in het hernieuwde bestand bij mij niet (met copy), dan is het voor mij klaar.

Voor Ts mazzel dat jij de draad oppikte.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan