• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

namen in kolom samenvoegen en tellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Toelis

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2011
Ik heb in een kolom 500 namen. De ene naam komt één keer voor, de andere meer dan één keer.
Is er een formule om in die kolom te laten tellen, b.v. naam A twee keer, naam B 1 keer, naam C acht keer etc.

Met de formule 'countif' of in het ned 'aantal.arg' moet het lukken.

Even een rectificatie van de geplaatste tekst van popipipo ;)

Code:
[B][U]'aantal.arg'[/U][/B]

dient voor de nederlandse versie te zijn:

Code:
aantal.als

Heb je hier vragen of opmerkingen over, laat het gewoon even weten.

Moet ik dan de waarde van alle namen achter de formule intypen ????

Bedankt voor de correctie

Hier een xls vbtje

Bijlagen

Betekent dus wel dat ik, zoals in jouw voorbeeld, in kolom F de namen moet benoemen.

Om het nog even concreter te maken. Als je de filter gebruikt, dan verschijnt de unieke namenlijst. Excel heeft die lijst dus al ergens. Kun je die lijst gebruiken om aantal.als te gebruiken ?

Excel 2007 => gegevens => filter => geavanceerd => copieren naar andere locatie.

copieren naar K1 (als voorbeeld)

alleen unieke records

Dan heb je de unieke lijst vanaf K1 staan.

Of met een macro, zie bijlage.
Klik op de gele rechthoek om de macro te laten lopen.

Bijlagen

"Je geeft hem een vinger, en hij probeert de hele hand te pakken".

Naar aanleiding van het voorbeeld van oeldere is het me gelukt om de bewerking uit te voern, maar nu heb ik in kolom A de achternaam staan en in kolom B de voorletters. Ik heb het geprobeerd met de formule om de twee kolommen met elkaar samen te voegen, maar vervolgens lukt het me niet om twee namen met verschillende voorletters gescheiden te houden.

Misschienop deze manier

Code:
A1 & " " & B1

Anders toch maar even een bestandje ontdaan van gevoelige info.

Ik zie alleen maar een mogelijkheid om een link,plaatje of video toe te voegen

beheer bijlagen

kies voor beheer bijlagen => toevoegen => bladeren => zoek je bestand op in de directory van je PC => uploaden => vervolgens sluit je de opties af met het (rode) kruisje.

Vervolgens kies je voor reactie plaatsen en je bericht (inclusief bijlage) is geplaatst.

Als je het 'advanced filter' gebruikt over de 2 kolommen heb je de samenvoeging niet eens nodig.

Mooi dat het gelukt is om je bestandje bij te voegen.

Maar is er nog ook nog een vraag?

Heb je hier nog vragen of opmerkingen over, laat het gewoon even weten.

Als ik via adv.filter kolom a en b selecteer en vervolgens "kopieren naar andere locatie" en "kopieren naar b.v. $F:$F" en "alleen unieke records" aanvink krijg ik de melding "De veldnaam in ophaalbereik ontbreekt of is ongeldig".

Je kunt toch ook de gegevens uit kolom D gebruiken.

In combinatie met de oplossing in #8.

zelfde melding "De veldnaam in ophaalbereik ontbreekt of is ongeldig".

In het lijstbereik dien je ook D1 opgenomen te hebben.

Waarschijnlijk begint jouw lijst bij D2.

Laat je even weten of het nu is gelukt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan