• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Namen lijst maken uit bron sheet/of bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Saturnus twente

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2010
Hallo,

ik ben voor een vereniging met een indelings lijst bezich.

op deze lijst staan punten( posten) waar mensen ingedeeld worden.
nu ben ik even vrij en hartop aan het denken.... kraak kraak...:)

wat ik graag wil is dat ik in 1 cel ( als dat mogelijk is) een 2 tal namen kan invoeren het mooiste zou zijn dat hij bij het intikken deze namen al kent ( uit een bron lijst is ook exel) dus bv. in Cel A1 geef ik het punt nummer op b.v. (punt 1 ) in B1 wil ik dus in vullen " piet Jansen ; Klaas vaak " .
maar bij Piet zou hij al Mogen komen met surgestie uit de bron lijst. en bij klaas dus net zo..

voor elke indeling staan niet de zelfde mensen op het zelfde punt.
de bron lijst is een leden lijst.

Ik zou graag tips hoe dit te doen, en of dit mogelijk is in exel door middle van een VBA of zo?

Groet Gert-Jan

En wat is tot nu toe je eigen inbreng?

@Cobbe

Hoe bedoelt u dit?
Wat ik tot nu toe al heb voor dit onderwerp?

ik heb wat dingen geprobeerd met Lookup.. en zat te lezen bij Valideren..

maar ik ben er dus over aan het na denken.. dus vraag ik de hulp van de Experts..
hoe dit het best aan te pakken en of dit wel eens mogelijk is.

Groet Gert-jan

Maak een lijst met NAW en al de andere gegevens die je wil bijhouden, op een apart blad.
Dan kan je een voorblad maken waarin je je opzoekingen doet, of nog beter via een formulier (Userform).

@ Cobbe bedankt,

ik heb al het 1 en ander door gelezen en gevonden.

ik denk dat een NAW ook wel moet volstaan...

als ik een NAW zou maken..( op een andere sheet) zou ik dan via een vba aan kunne geven dat ik in de cellen in kollom B dat hij naar de Naw blad moet kijken?
heb je hier een klein voorbeeld van?

Groet Gert-Jan

Hier heb je een adressen_database die je verder kunt uitwerken.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan