• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Namen met identieke nummers achter elkaar plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marie01

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2008
Voor een mailing moet ik alle namen die bij hetzelfde klantnummer horen achter elkaar in Excel aanleveren.
Hoeveel namen elk klantnummer heeft is niet bekend. Elke oplossing (VBA, Excel,..) is welkom.
Nu is het een lijst die onder elkaar staat:

1 Jan Jansen
1 Piet Pietersen
2 Klaas Klaassen
3 Johan Johansson

Het moet dus worden:
1 Jan Jansen Piet Pietersen
2 Klaas Klaassen
3 Johan Johansson

Laatst bewerkt:
Met een lege 1e rij, in kolom A het nummer en in kolom B de namen:
voor C2 de formule:
Code:
=ALS($A1<>$A2;ALS(AANTAL.ALS(INDIRECT("$A$2:$A"&KOLOM()-3+RIJ());INDIRECT("$A"&KOLOM()-3+RIJ()))=KOLOM()-2;INDEX($B2:$B$10;AANTAL.ALS(INDIRECT("$A$2:$A"&KOLOM()-1);INDIRECT("$A"&KOLOM()-1));1);"");"")
Vervolgens doortrekken naar beneden en rechts voor zover als nodig.

Als dat klaar is de kolommen C t/m ??? kopieeren >> plakken speciaal als waarde.
Hierna kan je b.v. het uitgebreid filter gebruiken om de lege rijen er uit te halen.

edit:
deze formule voor C2 is makkelijker. dan kan je in het uitgebreid filter xxx als criteria gebruiken.
Code:
=ALS($A1=$A2;"xxx";ALS(AANTAL.ALS(INDIRECT("A2:A"&KOLOM()-3+RIJ());INDIRECT("A"&KOLOM()-3+RIJ()))=KOLOM()-2;INDEX([B]$B2:$B$10[/B];AANTAL.ALS(INDIRECT("A2:A"&KOLOM()-1);INDIRECT("A"&KOLOM()-1));1);""))
Het vergedrukte bereik zal je moeten aanpassen aan jouw situatie.

Nog makkelijker lijkt mij een VBA code, maar daar kan ik je niet aan helpen.

Laatst bewerkt:
Indrukwekkend!
Het werkt. Erg bedankt. Hiermee zou het kunnen.

Het enige bezwaar is nog dat je niet weet hoeveel contactpersonen eenzelfde klantnummer kan hebben, waardoor ik niet weet hoever naar rechts de tabel door moet gaan.

Het gaat om zo'n 30.000 adressen.
Mocht iemand een nog luxere oplossing weten, bijvoorbeeld met VBA, hou ik me natuurlijk nog steeds aanbevolen.

In bijgevoegd is een VBA-versie.
In de A-kolom staan de klantnummers
In de B-kolom de klantnamen.

Als je op de knop klantnamen klikt, worden de gegevens in de kolommen D en E geplaatst.
Het maakt niet uit als de klantnummers door elkaar staan.
De macro controleert of de klantnummer al in de D-kolom staat.
Zoniet dan wordt deze toegevoegd, zoja dan wordt de bijgehorende naam erbij gezet.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Fantastisch, Zo weinig code, en zo'n mooi resultaat!

Zou je me nog een plezier willen doen en die code uitbreiden met een paar kolommen?
De namen bestaan namelijk uit kolommen met voorletters, tussenvoegsel, Naam, Meisjesnaam.Etc.
Als je die instructie in de code er bij zou willen zetten, ben ik helemaal happy!

Fantastisch, Zo weinig code, en zo'n mooi resultaat!

Zou je me nog een plezier willen doen en die code uitbreiden met een paar kolommen?
De namen bestaan namelijk uit kolommen met voorletters, tussenvoegsel, Naam, Meisjesnaam.Etc.
Als je die instructie in de code er bij zou willen zetten, ben ik helemaal happy!

Is het de bedoeling dat voorletters, tussenvoegsels, naam ed. in 1 cel wordt gezet?
Om hoeveel kolommen gaat het eigenlijk maximaal, zodat ik er rekening mee kan houden bij het wegschrijven op het werkblad.
Eventueel een voorbeeld (met fictieve gegevens, uiteraard) kan wellicht handig zijn.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Hierbij een deeltje van het bestand. Het orgineel heb ik nog niet. Per contactpersoon zijn nog meer kolommen nodig, zoals: postadres - bezoekadres - telefoonnr - faxnr - mailadres.
Hoeveel kolommen precies nodig zijn weet ik ook nog niet.
Als je een kleine instructie in de code zet, dan kan ik die waarschijnlijk wel ombouwen.
:p

Bijlagen

Geweldig bedankt! Roncancio. Ik ga het zo zeker gebruiken morgen.
Echt geholpen zo.. Deze vraag kan gesloten.

Die code van Bandito Bob hou ik ook nog in m'n verzameling fijne oplossingen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan