• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Namen niet weergeven bij een ALS functie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jaspernolles

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2015
Ik heb voor mijn werk een cijferdocument gemaakt.
Nu wil ik in de cellen namen kunnen overnemen en daaroverheen moeten straks cijfers worden ingevoerd.

Ik wil dat die cijfers worden overgenomen in een overzicht, maar de namen die er eerst staan moeten niet worden overgenomen.

De namen die er staan zijn elke keer wat anders, dus het is niet iets constants dat ik kan overnemen.

De formule die ik nu heb:
=ALS(Namenlijst!Q$2="";"";Namenlijst!Q$2)

Namenlijst! verwijst naar een ander tabblad.

Heeft iemand een oplossing hiervoor??

Alvast bedankt.

Jasper, plaats eens een voorbeeld bestand waar je e.e.a. nader in uitlegt/voordoet?

een voorbeeld: de naam die er kan staan is:

Situatie 1: in Namenlijst!Q2 "Jantje Petersen"
en in het andere tabblad moet dan niks staan: ""

Situatie 2: nu is er een cijfer ingevoerd en is: Namenlijst!Q2 "6,9"
en in het andere tabblad moet dan staan: "6,9"

Is het zo duidelijker?

Ik moet dus die naam kunnen veranderen in niks met de ALS formule wilde ik dat doen.
Alleen die naam kan ook pietje jansen zijn of klaartje marie, dus is er iets dat ik kan zeggen alle willekeurige woorden worden niks ("").

Is er zo iets?

Google eens op voorbeeld posten!!

een voorbeeld: de naam die er kan staan is:

Situatie 1: in Namenlijst!Q2 "Jantje Petersen"
en in het andere tabblad moet dan niks staan: ""

Situatie 2: nu is er een cijfer ingevoerd en is: Namenlijst!Q2 "6,9"
en in het andere tabblad moet dan staan: "6,9"

Is het zo duidelijker?

Ik moet dus die naam kunnen veranderen in niks met de ALS formule wilde ik dat doen.
Alleen die naam kan ook pietje jansen zijn of klaartje marie, dus is er iets dat ik kan zeggen alle willekeurige woorden worden niks ("").

Is er zo iets?

Een voorbeeld bestand zou in dit geval echt wonderen doen. Een van mijn vragen die dan beantwoord kan worden is waarom er "" moet komen te staan bij "Jantje Petersen" en waarom het cijfer bij "6,9"? En hoe kan eht dat in dezelfde kolom zowel het cijfer als een naam kunnen staan?

Nogmaals, wat bepaalt of je een leeg vakje wilt? Want zoals je de vraag nu stelt zou ik de cel selecteren en op delete drukken...

Een voorbeeld bestand zou in dit geval echt wonderen doen. Een van mijn vragen die dan beantwoord kan worden is waarom er "" moet komen te staan bij "Jantje Petersen" en waarom het cijfer bij "6,9"? En hoe kan eht dat in dezelfde kolom zowel het cijfer als een naam kunnen staan?

Ik kan het niet echt weergeven in een bestand.
Maar ik wil een cel uit een ander tabblad overnemen. hier staat tekst in in 1e instantie en die moet niet worden overgenomen. De tekst wordt daarna vervangen door een getal en dit getal moet wel worden overgenomen.

Dit is een beetje wat ik wil.

Dus ik vervang de tekst in de zelfde cel. Er staan dus geen cijfers en naam in 1 cel, maar eerst de naam en die wordt dan vervangen door de cel.

"" dat bedoelde ik met een 'lege cel'.

Ik hoop dat ik je zo wat toelichting heb kunnen geven.

Nogmaals, wat bepaalt of je een leeg vakje wilt? Want zoals je de vraag nu stelt zou ik de cel selecteren en op delete drukken...

Er staat eerst tekst die aangeeft waar je wat moet invullen, als hulpmiddel.

Deze tekst moet niet worden overgenomen.

Daarna wordt er op de tekst een getal ingevuld en wordt dus de tekst vervangen door het getal.

Dit getal moet wel worden overgenomen.

Jasper, een opgeloste vraag dien je zelf af te sluiten door de status te wijzigen in "opgelost"
Dat doe je bij post nr 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan