• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Namen tabbladen koppelen aan cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

IkHerb

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 okt 2018
Berichten
3
Hallo,

Ik wil graag een kolom met verschillende (bedrijfs)namen hebben waarbij elke naam gekoppeld wordt aan een tabblad. Tabblad moet automatisch aangemaakt worden en de naam van het bedrijf krijgen. Graag advies.
Ik ben niet erg goed met excel en macros', hoop voor een hele duidelijke uitleg!

Alvast dank
 
Goed punt, excuses!

Moet een soort van klantregistratiesysteem worden met een overzicht van bedrijven en in de tabbladen notities en gespreksverslagen. Het gaat uiteindelijk o ruim 60 bedrijven die ook veranderen. Dus als in het tabblad overzicht een nieuw bedrijf toegevoegd wordt dan wil ik dat er automatisch een tabblad met die naam en een bepaald format aangemaakt wordt. Het kan handmatig maar dan wordt het foutgevoelig ben ik bang. In de tabbladen zet ik hyperlinks terug naar het overzicht zodat je altijd makkelijk heen en weer kan navigeren

Ik heb een voorbeeld bijgevoegd....

Bekijk bijlage Voorbeeld tabblad naamgeving.xlsx
 
Naam toevoegen in Kolom B! Maakt gelijk een link naar het tabblad aan.
 

Bijlagen

  • Voorbeeld tabblad naamgeving.xlsm
    17,1 KB · Weergaven: 59
Helemaal en precies wat ik bedoel. Maar door gebrekkige kennis begrijp ik niet hoe ik dit nu op een andere excel kan toepassen? Nog tips?
 
Alles in één tabel zetten heb ik als tip. Het bestand is nietszeggend tenzij je van chaos houdt. De code van @SjonR gaat een melding geven als je een naam invoert die al bestaat.
 
probeer deze eens.
 

Bijlagen

  • Voorbeeld tabblad naamgeving (1).xlsm
    24,4 KB · Weergaven: 39
Altijd jammer dat mensen reacties niet lezen en door blijven modderen op een slecht idee.

Knipsel.PNG
 
zo dan?, er staat een kleine toelichting bij de code.
 

Bijlagen

  • Voorbeeld tabblad naamgeving (1).xlsm
    23,6 KB · Weergaven: 54
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan