Hallo,
Ik heb een paar weken terug een soortgelijke vraag gesteld, alleen is mijn excel zoveel veranderd dat ik de originele oplossing niet meer kan toepassen, vandaar dat ik mijn vraag opnieuw stel, ietwat anders dan eerst en nog complexer.
Ik wil in excel namen optellen van personen. Echter zijn er twee problemen:
1. Dubbele namen (dus tweemaal de naam Piet) moet excel tellen alszijnde één persoon.
2. Er hangen twee variabele aan elke naam. Dus een Piet met de variabeledat hij een "eigen" werknemer is en in de "dagdienst" werkt is een andere Piet dan een "eigen werknemer" die in de "avonddienst" werkt.
In mijn originele oplossing werd gebruik gemaakt van een hulptabel waar de namen in kwamen en waaruit vervolgens de sommatie gehaald werd. Ik vrees echter dat mijn bedoeling ditmaal zo complex is dat het makkelijker met een VBA code te maken is. Ik ben echter een beginnende VBA schrijver, dus alle hulp is welkom.
Bekijk bijlage Manpower sheet vb.xls
Ik heb een paar weken terug een soortgelijke vraag gesteld, alleen is mijn excel zoveel veranderd dat ik de originele oplossing niet meer kan toepassen, vandaar dat ik mijn vraag opnieuw stel, ietwat anders dan eerst en nog complexer.
Ik wil in excel namen optellen van personen. Echter zijn er twee problemen:
1. Dubbele namen (dus tweemaal de naam Piet) moet excel tellen alszijnde één persoon.
2. Er hangen twee variabele aan elke naam. Dus een Piet met de variabeledat hij een "eigen" werknemer is en in de "dagdienst" werkt is een andere Piet dan een "eigen werknemer" die in de "avonddienst" werkt.
In mijn originele oplossing werd gebruik gemaakt van een hulptabel waar de namen in kwamen en waaruit vervolgens de sommatie gehaald werd. Ik vrees echter dat mijn bedoeling ditmaal zo complex is dat het makkelijker met een VBA code te maken is. Ik ben echter een beginnende VBA schrijver, dus alle hulp is welkom.
Bekijk bijlage Manpower sheet vb.xls