• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Namen Tellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jolly01

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2009
IN tabblad "CIC-Input Statussen" staan in kolom B namen van agent's. Nou wil ik in tabblad "Namen", in kolom A een lijst van alle namen die voorkomen in Tabblad "CIC-Input Statussen" kolom B. Zoals (als voorbeeld) weergegeven in kolom J.

Iemand een idee met welke formules in kolom A tabblad "Namen" dat gaat lukken?

Bijlagen

voor de formule heb ik de oplossing nu niet voorhanden.

dit kan ook met een filter op rij 2, selecteer voor agent.

copieer de gevonden waarden van kolom 2 en kopieer deze in tabblad namen kolom A.

geavanceerde filter werkt niet over meerdere tabbladen (dus dat is hier geen optie).

Aan beide oplossingen heb ik erg veel. Dit geeft me een extra controle mogelijkheid.

Superbedankt :thumb:

Namen controleren met lijst

Danny,

IN tabblad "Data Dump Static" staan in kolom D namen van agent's. Nou wil ik in tabblad "Teams", in kolom J een lijst van alle namen die voorkomen in Tabblad "Data Dump Static" kolom D. Zoals (als voorbeeld) weergegeven in kolom A.

Heb je een formule voor hetzelfde vraagstuk maar nu in deze sheet, tabblad "Teams" kolom J?

Bijlagen

Probeer jouw formule te begrijpen, maar mijn kennis reikt (nog) niet zo ver.

Dank Wher:thumb:

Nou kan het bereik in de originele sheet oplopen tot zo'n 50000, (in het voorbeeld ging het tot maar 257) waardoor de berekening van jouw formule de sheet onwerkbaar traag maakt. (aan mijn processor ligt het niet)

Is er een alternatieve formule die de sheet minder heftig laat rekenen?

Laatst bewerkt:
Nou heb ik het bereik aangepast naar max 800. Het lijkt alsof jouw formule alleen werkt als de cellen in het bereik data bevatten. Het bereik is echter variabel. Elke dag staat er weer een andere hoeveelheid records tot max 800.
Het werkt wel als ik bijv alle lege cellen de waarde 1 geef. Maar die moet ik dan elke dag aanpassen. Er is vast een elegantere oplossing hiervoor.

Hoe ziet de formule eruit met bereik D2: D800, dus als er zich ook lege cellen in bevinden?

Laatst bewerkt:
met een uitgebreide filter gevolgd door een sortering
Code:
Sub UitgebreidEnSorteren()
  With Sheets("Teams")
    .Columns("A").ClearContents                            'maak uitvoerkolom leeg
    Sheets("Data Dump Static").Columns("D").AdvancedFilter xlFilterCopy, , .Range("A1"), True  'unieke namen kopieren naar uitvoerkolom
    .Columns("A").Sort key1:=.Range("A1"), Header:=xlYes   'sorteer die
  End With
End Sub
maar als je straks die andere gegevens wil totaliseren zou ik aan een draaitabel beginnen te denken

Laatst bewerkt:
Iets andere aanpak, met een hulpkolom (kun je verbergen) en eenvoudigere/snellere formules in bereik D2:D800.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan