• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Namen toewijzen aan bereik.

Status
Niet open voor verdere reacties.

jolly01

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2009
Berichten
486
Ik heb de spreadsheet moeten inkorten, het oorspronkelijke bestand bevat 80 agents.

Als ik kijk naar deze formule in C69 in tabblad Dashboard:

Code:
=ALS(ISFOUT(INDEX(rekenblad!$S$2:$AF$149;VERGELIJKEN($B152;rekenblad!$B$2:$B150;);VERGELIJKEN(C$166;rekenblad!$S$2:$AF$2;)));0;INDEX(rekenblad!$S$2:$AF$149;VERGELIJKEN($B152;rekenblad!$B$2:$B150;);VERGELIJKEN(C$166;rekenblad!$S$2:$AF$2;)))

Nu is me duidelijk dat excel met de inhoud van de kolomkoppen in het rekenblad $S$2:$AF$2 het bereik bepaalt voor de uitkomst van C170 in Dashboard en dat de inhoud van C166 in Dashboard overeen moet komen met een cel binnen $S$2:$AF$2 van rekenblad. QM in dit geval.

Nou las ik dat het mogelijk is om aan een bereik, cellen of kolommen namen toe te wijzen zodat wellicht bovenstaande formules een stuk eenvoudiger en overzichtelijker worden.
Zijn er mogelijkheden om zo de formules te vereenvoudigen?
Ik begrijp dat ik het bereik in rekenblad kolom AB een naam moet geven, bijvoorbeeld QM1.
Hoe zou de formule eruit kunnen zien in Dashboard cel 170 met gebruik van toewijzing van QM1 voor het bereik in kolom AB van rekenblad?

bvd
 

Bijlagen

  • MAPI.rar
    33 KB · Weergaven: 15
Ik kan geen .rar bestanden openen maar je kunt een bereik een naam geven via
- Invoegen - Naam - Definiëren - [bovenaan het menu] Naam geven - [onderaan: Verwijst naar: ] - Bereik geven.

Je zou dus het bereik rekenblad!S2:AF150 een naam kunnen geven.
Verder een naam voor rekenblad!B2:B150.

De formule wordt dan al een stuk korter.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Hier in zip formaat.
 

Bijlagen

  • MAPI.zip
    64,5 KB · Weergaven: 20
Bedankt voor je reactie Roncancio.

Ik heb de formules met jouw tips een stuk kunnen inkorten.

Kan ik op een bepaalde manier dit bereik: rekenblad!$S$2:$AF$2 ook nog een naam geven?
 
Bedankt voor je reactie Roncancio.

Ik heb de formules met jouw tips een stuk kunnen inkorten.

Kan ik op een bepaalde manier dit bereik: rekenblad!$S$2:$AF$2 ook nog een naam geven?

Tuurlijk.
Dat bereik selecteren.
Vervolgens ga je naar Invoegen - Naam - Definiëren ...
Je toetst bovenaan een naam in.
Vervolgens klik je op OK.

Je kunt ook het bereik selecteren en de naam in het naamvak (boven 1 en links van A) intoetsten. Vervolgens klik je op Enter.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan