• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost namen uit de planning

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

arienlans

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2008
Ik heb een planning met de medewerkers dit aanwezig zijn in staan.
Nu wil ik op Blad2 de namen hebben van de medewerkers die op 20 november aanwezig zijn. Dit zijn alleen de medewerkers met uren in de kolom van 20 november.
namen in het bestand zijn fictief

Hoe pak ik dit het handigste aan?

Bijlagen

Er staat een vreemde formule in B5 tm F5 die ook nog een voor kringverwijzingen zorgt. Wat is de bedoeling hiervan?

Gebruik je Excel 365? Dan kun je een FILTER functie gebruiken. Maar die vreemde formule maakt het niet gemakkelijker.

Ik ga er vanuit dat iedereen er is deze formule zet bij alle medewerkers de te werken uren weer zo kan ik in 1 keer alle uren veranderen van de aanwezige medewerkers.
wil een lijst maken van de medewerkers om daar achter te kunnen zetten welke handeling ze mogen doen die dag. Het gaat om 70 medewerkers waarbij de handeling regelmatig veranderd.

Lastig te lezen eerste zin...

De formule klopt niet. Er zitten kringverwijzen in. Er staat ISTEKST terwijl je met getallen werkt. Je plaatst een spatie i.p.v. een lege cel.

In bijlage heb ik de uren als waarden geplakt, en dan kan je een FILTER functie gebruiken. Als je nog eens simpel probeert uit te leggen wat je met de formules probeerde te bereiken kunnen we daar ook nog iets voor verzinnen.

Bijlagen

Alex super bedankt.
is het ook nog mogelijk om de datum variabel te maken? als ik van 20 nov 21 nov maak dat ik dan de beschikbare medewerkers krijg van 21 nov

In de bijlage heb ik een rij bij gemaakt zoals het bij mij werkt.
rij 2 vul ik de uren in deze uren als ik deze uren aanpas dan veranderen de uren van de beschikbare medewerkers.

Bijlagen

Ja dat kan, heb ik aangepast. De formule houdt nu ook rekening met vakantiedagen ("v") en telt deze niet mee bij aanwezigheid.

Ik heb ook de formule voor weergaven aantal uren aangepast, maar je zult nog steeds handmatig per persoon het werkschema in moeten vullen, daarom ontkom je m.i. niet aan. Heb je niet iets van lijst van medewerkers en hun werkuren? Dan kun je die koppelen, hoef je het ook niet meer elke keer zelf te doen per datum.

Bijlagen

Alex,

Super. Dit scheelt wel weer een paar formules om tot het zelfde resultaat te komen.
In mijn oude excel sheet deed ik de medewerkers filteren met de filter functie. Hierdoor kon ik in de regels erachter aantekeningen maken die bleven dan bij die persoon staan.

ik ga nog even stoeien

door een extra tabblad "werkblad" waar ik de medewerkers en uren per dag heen haalde en deze ging filteren naar beschikbaar bleven de regels achter de medewerkers bij beschikbaar behouden waardoor het makkelijk was in te vullen. Je had immers de dag ervoor er nog staan.
zie bijlage

met de nieuwe versimpelde wijze ben ik dat kwijt geraakt. misschien weer een stap je terug.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan