• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Namen uit een Excel bestand koppelen aan gegevens van een ander bestand.

Status
Niet open voor verdere reacties.

japie321

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2011
Berichten
6
Ik heb in Excel bestand 1 een lijst van 17 bedrijven. Deze bedrijven zijn het resultaat van een steekproef onder 120 bedrijven in een ander Excel bestand. (bestand 2)

Nu heb ik van de 17 bedrijven alleen de namen en in bestand 2 staan ook adres, plaats, land, email, omzet en afdeling. Het probleem is dat de 17 bedrijven willekeurig verdeeld staan tussen de 120 bedrijven in bestand 2.

Ik wil een formule zodat ik de bedrijven uit bestand 1 kan koppelen aan de gegevens in bestand 2. Ik heb zelf iets gevonden met verticaal zoeken maar hier kom ik niet uit!

Groetjes,

Marco
 
Hallo

Heb niet een voorbeeldje?
Zo blijft het maar gokken.

mvg Peter
 
Bestand 1:
1 Klant 14
2 Klant 105
3 Klant 79
4 Klant 25
5 Klant 98
6 Klant 7
7 enz....(tot 17)
(Dit zijn 17 bedrijven)

Bestand 2:
1 Klant 1 Parellaan 7 test@test.nl
2 Klant 2 Kloosterweg 6 test@test.nl
3 Klant 3 Kerkweg 118 test@test.nl
4 Klant 4 Zevenlaan 8 test@test.nl
5 Klant 5 Lelystadstraat 16 test@test.nl
6 Klant 6 enz... test@test.nl
7 Klant 7 enz... test@test.nl
8 Klant 8 enz... test@test.nl
9 Klant 9 enz... test@test.nl
10 Klant 10 enz... test@test.nl
(Dit zijn 120 bedrijven en de bedrijven van bestand 1 staan hier dus willekeurig tussen)

Ik wil dus achter de gegevens van bestand 1 ook het adres, email enz... krijgen.
Omdat het niet zoveel gegevens zijn kan ik ze ook gewoon opzoeken, maar in een later stadium moet ik hetzelfde doen maar dan met ongeveer 1000 klanten.
 
Laatst bewerkt:
Hallo

Zoiets??

mvg Peter
 

Bijlagen

  • Test.xlsx
    10 KB · Weergaven: 341
  • Test1.xls
    26 KB · Weergaven: 113
Laatst bewerkt:
Ja zoiets bedoel ik wel, alleen zijn het twee aparte Excel bestanden en geen tabbladen.

Bedankt voor je hulp maar hier kom ik denk ik niet uit. Die Excel cursus van een aantal jaar geleden is een beetje uitgewerkt denk :p
 
Code:
Sub tst()
    With Sheets("Blad2")
        For Each cl In .Range("A2:A" & .Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row)
            cl.Offset(, 1).Resize(, 3) = Workbooks("Test2.xls").Sheets("Blad2").Columns(1) _
                    .Find(cl, , xlValues, xlWhole).Offset(, 1).Resize(, 3).Value
        Next
    End With
End Sub
Pas overal nog wel de bladnaam en de bestandsnaam aan.
 
Hallo, Ik heb het bestand geprobeerd een dat gaat goed. Maar als ik mijn gegevns erbij zet en de formules copieer dan pakt hij toch maar alleen degene die erin staan.
Moet ik iets doen met colom A want ik zie wel dat als ik op het eerste veld in A sta de drie namen krijg maar niet de rest.
Jim
 
Jim,
Het is niet netjes om in iemand anders vraag in te breken. De vraag staat trouwens al als Opgelost dus de respons zal hierdoor kleiner zijn.
Begin je eigen vraag met een duidelijke omschrijving van je vraag en liefst met een voorbeeldbestand met wat je hebt en wat je wil bereiken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan