• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

namen van toegevoegde tabbladen in ander tabblad weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Excelam

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 feb 2020
Berichten
2
Hallo,
Ik heb al een aantal onderwerpen gezien die tegen dit probleem aanschurken en sommige heb ik al overgenomen maar ik blijf vastlopen op het volgende
Ik maak verschillende projecten gedurende het jaar. (ik weet dus aan het begin niet hoeveel en de naam van project) elk project heeft een eigen tabblad met daar op netjes een Ghantt chart.
Op de eerste rij het tabblad nummer en de naam van het tabblad.
Op het tabblad 'roadmap' wil ik graag de totaal regel opnemen van elke fase binnen een project.
Met het toevoegen van een tabblad wil ik ook graag dat de 'roadmap' dat nieuwe tabblad meeneemt. De naam van dat tabblad is natuurlijk niet 'Sjabloon' maar verschilt per project

de vraag is dus kan ik op basis van het tabblad nummer de naam van het tabblad in een cel zichtbaar krijgen?
Dit is volgens mij alleen maar uit te leggen door het bestand toe te voegen , dus bij deze
In het voorbeeld is de Donkerrode cel wat ik nu genereer
maar ik zou graag willen dat bij het toevoegen van een nieuw tabblad de oranje cel automatisch gevuld wordt.

Bekijk bijlage Ghantt chart op projecten voorbeeld.xlsx
 
Kort door de bocht gezien zo.

In ThisWorkbook-module.
Code:
Private Sub Workbook_NewSheet(ByVal Sh As Object)
 Sheets("roadmap").Cells(4, 3).Offset(5 * (Sheets.Count - 2)) = Sh.Name
End Sub
 
ok dus dat voeg ik toe aan visual basic.... maar nu begeef ik me op nog niet zo bekend terrein... hoe nu verder?
 
Druk Alt+F11, nu zit je in de editor van VBA.
Dubbelklik aan de linkerkant in de projectverkenner op ThisWorkbook.
In het grote witte vlak plak je de code en sluit je de VB-editor met het kruisje of Alt+Q.
Nu het bestand opslaan met macro's.

Maak een nieuw blad aan en kijk wat er is gewijzigd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan