• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Namenlijst Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

wuutje

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2014
Berichten
7
Hoi,

Ik zit met een uitdaging. Ik heb een namenlijst, met in de eerste kolom 'voornamen'. Bijvoorbeeld: Pieter Jan.
Nou wil ik een nieuwe kolom maken met alleen de eerste letters. (In dit geval dus P.J.)
Is hier toevallig iets van een formule voor in het nederlands?

Alvast bedankt!
 
Bedankt voor het sturen, ik zocht inderdaad op alles behalve 'voorletters'. Ik heb alleen niet zoveel ervaring met Excel en/of programmeren. In het bericht staat bijvoorbeeld dat je een module invoegen, eerlijk gezegd heb ik geen geen idee wat het is. Als ik erop Google kom ik terecht in Visual Basic.. daar heb ik alleen van gehoord, nog nooit wat mee gedaan.

Ik denk daarom dat ik sneller ben als ik ga typen dan dat ik het ga uitzoeken.

In ieder geval bedankt voor je snelle reactie :)
 
Er staat ook een formule op die pagina, dus het hoeft niet met VBA. Dat was puur om het door de gebruiker ervaren probleem op te lossen. Misschien dat je zelf helemaal niet tegen dat probleem aanloopt en voldoende hebt aan de formule.
 
Dat had ik ook geprobeerd, maar dan krijg ik een foutmelding met #waarde!
 
Dan lijkt het erop dat er bij het kopiëren en plakken iets fout is gegaan want die formule werkt goed. Plaats ander je documentje hier eens.
 
Mijn fout dus. Die formule is niet helemaal wat het zijn moet in jouw situatie.
Bij deze dan toch jouw voorbeeld documentje met de VBA functie erin, mocht je er alsnog wat mee willen.

Bekijk bijlage Wuutje.xlsm
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan