NAS als mailserver

Status
Niet open voor verdere reacties.

gompie1304

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jan 2002
Ik heb een NAS box, type DS-106e.
Volgens de site van Synilogy moet ik die als mailserver kunnen gebruiken:
http://www.synology.com/support/faq_show.php?lang=nld&q_id=311

Ze verwijzen me via een link door naar een pagina van hen, waarop ik een mailpakket zo moeten kunnen downloaden:
http://www.synology.com/support/download.php?lang=nld&b=1 bays&m=DS-106e

Maar als ik naar die pagina ga, kom ik geen mailpakket tegen. Ik zal iets over het hoofd zien, maar wat? Ik heb de nieuwste firmware gedownload.

:confused: Eeen beetje vreemd alle download's links hier bij me werken ze ...:confused:
dus je kan niets downloaden of je dat bedoel ??:confused: heb je geprobeerd ook ietsjes naar beneden scrollen daar heb je namelijk pakketten voor downloaden ..:thumb:
------------------
4eda2784b6c44-down.gif

Even de download getest waar ik naar verwees en die doet het prima.

De vraagsteller geeft ook nergens aan, dat hij niet kan downloaden, maar het "Mailpakket" niet tegenkomt op de site. :confused:
Maar als ik naar die pagina ga, kom ik geen mailpakket tegen. Ik zal iets over het hoofd zien, maar wat?

Daarom verwijs ik naar een pagina waar dat mailpakket wel te downloaden is.

Ik zie die mailserver inderdaad staan op de link van edmoor. Alleen denk ik niet dat de topic-starter daar veel aan heeft ténzij hij een vast ip-adres heeft i.c.m. een zakelijk Internet-abonnement.

Bij privé-abonnementen is het (eigenlijk) altijd onmogelijk om zinvol een mailserver te draaien, omdat poort 25 (=SMTP) niet bereikbaar is voor andere mailservers. Er is wel een manier omheen, via services als Rollernet, die de dan de mail ontvangen op poort 25 en het doorsturen naar (het ip-adres van) de uiteindelijke mailserver op een andere poort dan poort 25 (bijv. poort 8001 of zo). Natuurlijk moet aan de ontvangende kant dan portforwarding van (in dit voorbeeld) poort 8001 plaatsvinden naar de mailserver op de synology. Daar moet bij opgeteld worden dat mail die vanuit de webserver verstuurd wordt bijna altijd via de mailserver van de Internet-provider verstuurd moeten worden, wat het risico inhoudt van niet afgeleverd worden bij de geadresseerde, beschouwd worden als spam door (de mailserver van) de geadresseerde etc.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Allen bedankt voor het meedenken. Op basis van de reactie van Tijs denk ik dat ik mijn wens maar moet opgeven.
Het enige dat ik graag zou willen is mijn mail én agenda kunnen beheren op zowel mijn pc boven als beneden, zonder de elledige webmail van upc te hoeven gebruiken. Mochten er nog tips in die richting zijn, dan hou ik me aanbevolen. Voor nu zet ik ik mijn topic, hoewel zonder posotief resultaat, op opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan