NAS + Contact pagina in php.. mail()

Status
Niet open voor verdere reacties.

Simolokid

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2009
Hey Helpmij.nl

Ben bezig met mijn portfolio, en hiervoor wilde ik ook een contactpagina hebben. Nu host ik de site op mijn NAS met een DDNS accountje.

Ik krijg nu steeds als ik probeer of de mail het doet:
' Warning: mail() [function.mail]: Failed to send mail. (Failed to resolve host address.) in <locatie /contact.php> on line 133
mail is niet verzonden. Terug'

Waarbij de <locatie> de locatie van contact.php is, mail is niet verzonden komt door:

PHP:
$mailing = mail($to,"$subject_prefix - $subject[2]", $message, $headers);
if($mailing){
      	die("mail is verzonden. <a href=\"\">Terug</a>");
	 	}
	 	else {
	  	die("mail is niet verzonden. <a href=\"\">Terug</a>");
	  }

Dus de mail() werkt niet omdat het host adress niet.. resolved kan worden.
Toen heb ik http://php.net/manual/en/function.gethostbyaddr.php dit geprobeert, en kreeg ik dsl.device.lan ( iets in die trant..) waardoor ik de conclusie trek dat ik ergens een andere host moet neerzetten.

Ik heb alleen geen flauw idee hoe.
De NAS waarop ik dit host is een ds210j.

Elk antwoord / suggestie wordt enorm gewaardeerd

Eerste wat je moet doen is ervoor zorgen dat DNS voor externe adressen (dus voor hostnamen die zich op Internet bevinden) goed werkt. Wellicht is dat al het geval.
Dan is er nog zoiets als secties in de php.ini die gaan over mail:

[mail function]
; For Win32 only.
; http://php.net/smtp
SMTP = localhost
; http://php.net/smtp-port
smtp_port = 25

; For Win32 only.
; http://php.net/sendmail-from
;sendmail_from = me@example.com

ZIe hieromtrent: link

Lijkt me dus dat je wellicht SMTP = localhost
moet vervangen door de mail-server van je provider, dus (stel dat je Ziggo hebt):
SMTP = smtp.ziggo.nl

Zou moeten kloppen, want in de php.net instructie wordt expliciet verwezen naar de mail() functie die je gebruikt in je script.

Succes,

Tijs.

Ik heb in de php.ini al geprobeerd:

mailhost als: mailhost.hetnet.nl - werkte niet, dns account, werkte niet

Allemaal nog steeds dezelfde error.

Begin toch lichtelijk de nerdragen xP

Je zou toch zeggen dat het niet zo moeilijk moest zijn ;o

[edit] Ik heb nu ook de mail host dinges van mijn andere domein geprobeerd, deze werkte ( natuurlijk.. =p ) ook niet :)

Het probleem zit volgens mij dieper, want als ik die gethostbyadress uitvoer, krijg ik nog steeds dsl.devicelan o.i.d.

Als ik via cmd een tracert uitvoer naar mn nas, is deze natuurlijk in 1 hop afgelopen, en krijg ik diezelfde dsl.devicelan, en ik gok dat dit mn router is. Gezien ik mijn nas een eigen naam heb gegeven.

In mn router heb ik alle mogelijke smtp / pop / al die troep geforward naar mn nas. Maar dit was de 1e dag dat ik mn nas had al zo.

In totaal weinig vordering dus

Laatst bewerkt:
Zie in de handleiding dat:
Wanneer u de PHP mail()-functie gebruikt, zal het systeem automatisch de SMTP-servergegevens van Synology DiskStation ophalen en gebruiken. Controleer of u de juiste SMTP-servergegevens hebt ingevoerd.

Lijkt er dus op dat je ook Mail Station moet installeren om die gegevens in te voeren, want eerder wordt niets genoemd m.b.t. SMTP. Verdere informatie op pagina 81 van die handleiding, waar ook staat waar je de FQDN van je mailserver kunt invullen.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Jazeker.

Belangrijkste settings:

FQDN: mijn dns.

SMTP enabled + authorization required.

Enable POP3 + pop3 over ssl/tls
Enable IMAP + IMAP over ssl/tls

webmail enabled
smtp server: localhost. (Dit lijkt me correct. Dit gaat immers over webmail, niet over alle mail.. ?
port: 25
en dan staat onderin nog een webmail url.

Ik heb het ook even getest door bij onder webmail enabled, die smtp server naar mailhost.hetnet te testen... dit werkt ook niet. Nog steeds unable to resolve host adres :), ik zet die webmail localhost weer ff terug.

Laatst bewerkt:
Dan weet ik het niet. Hopelijk komt er van iemand anders nog een reactie.

Ik heb overigens op die configuratie-pagina géén smtp smart-host gezien om in te vullen (dus zeg maar het vaste 'tussenstation' dat je provider verplicht stelt om te gebruiken, zoals smtp.ziggo.nl etc.) Ik begrijp dus niet hoe dat allemaal zou moeten gaan werken voor php mail(), want vlgs. de handleiding zouden van die ene configuratiepagina van Mail Station blijkbaar alle relevante instellingsgegevens vandaan moeten komen...

Toch een relatief onduidelijk/slecht stuk van de handleiding, helaas.

Natuurlijk kun je je vraag ook (misschien wel beter) stellen op het forum van Synology. Ik vermoed dat de Webserver + PHP / MySql sectie danwel de Synology Packages sectie het meest in aanmerking komt voor je vraag.

Succes,

Tijs.

Die NAS hebben toch een SSH interface ? zoja probeer eens of je google.nl kan pingen

Wanneer je niet extern kan pingen zal je ook nooit een SMTP extern kunnen gebruiken.

Inmiddels werkt het.. half

ik heb notifications aangezet.

Als ik nu contactformulier gebruik werkt de mail wel, maar komt ongeveer 30-60 minuten later pas aan in mijn mailbox. Terwijl bij de datum van de mail, 3 minuten later staat.

Dr is dus iets niet helemaal.. snugger werkend. Maar het werkt.. xD

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan