NAS en mediaplayer

Status
Niet open voor verdere reacties.

nossie

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
Hallo Allemaal,

Zijn er van jullie ook die een mediaplayer hebben met NAS functie?

Of wat is een goeie NAS - mediaplayer combi?

Gaat jullie voorkeur uit naar een mediaplayer met eigen hardisk? (En is deze dan.ook gelijk als NAS te gebruiken?)

De NAS is dan natuurlijk bedoeld voor film, muziek en foto's maar ook back up.

Zijn er mediaplayers waar je meerdere externe schijven aan kunt hangen en deze zo ook als NAS gebruiken?

Zo....een hoop vragen die ongetwijfeld weer tot vragen van jullie kant zullen leiden.... ;-)

Ben benieuwd naar jullie reacties en ervaringen met deze combi.

Hoor het wel.

gr.

Nossie

Ik heb een AC Ryan Playon!HD2 met een 2 TB hard-disk erin en die bevalt me uitstekend :)
Deze werkt inderdaad ook prima als NAS via de gigabyte ethernetpoort.
Verder heeft hij nog 2 USB poorten om een externe HD aan te hangen of uiteraard USB sticks
http://www.acryan.com/product/playonhd2/

OK, klinkt goed.

De schijven die je aan de USB hangt, worden die dan ook zichtbaar in het netwerk?

Niet uit zichzelf, daarvoor moet je wat aanpassingen doen in de instellingen van de firmware, maar het kan wel.

Das weer jammer. Ben niet zo fan van sleutelen in firmware.

Heb ook een Canon netwerk printer met USB aansluiting en cardreader.
De cardreader kun je delen in het netwerk maar de USB aansluiting niet.

Is volgens Canon niet mogelijk, maar zou volgens mij ook maar, zoals jij het noemt, wat sleutelwerk moeten zijn in de firmware.

Misschien in mijn geval beter om 2 losse apparaten te kopen. Tenzij er nog mensen zijn met andere adviezen...

Gr.

Nossie

Dat sleutelen valt wel mee, het staat uitgebreid beschreven en er is een zeer actief forum, ook Nederlands.

Overigens heb ik naast die mediaplayer nog een Buffalo NAS in m'n netwerk met 2x2 TB aan boord en kan dus wat dat betreft alle kanten op :)

En vergeet niet de usb 3 aansluiting van de ac ryan.
Is nog sneller.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan