NAS erg traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

JBU

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 aug 2015
Berichten
3
Hallo,

Ten eerste, mocht ik de vraag niet in het goede board hebben gezet dan mijn excuses. Omdat het een aantal onderdelen betreft, wist ik niet direct waar de vraag het best op zijn plaats is.

Ik heb een vraag over mijn NAS (Western Digital, My Book Live, 3TB), deze vind ik namelijk nogal langzaam vooral over de wifi. Ik heb onlangs een test gedaan middels de Intel NAS Toolkit en daar komt het volgende uit:

Naamloos.png

De bedraade verbinding was met een cat. 5 kabel.

Tijdens de test voor de wifi stond de laptop +/- 2 meter van de router.

Even de situatie; ziggo modem (EPC 3935) in bridge modus met daarachter router Sitecom WL-306 Wireless Gigabit Router 300N-XR. NAS via kort (30 cm) cat. 6 kabel verbonden met router.



Naamloos2.png
(Gemeten met de Ziggo Speed test)

Komt de trage snelheid van NAS nu door de wat langzame wifi verbinding, of kan ik nog iets doen waardoor de NAS wat sneller kan zijn?

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Je WiFi is inderdaad de boosdoener hier. De snelheden met draad zijn volgens mij wel aardig in lijn met wat je kan verwachten.
 
Je WiFi is inderdaad de boosdoener hier. De snelheden met draad zijn volgens mij wel aardig in lijn met wat je kan verwachten.

Dat is nu jammer, al zijn de snelheden mbt tot de laatste paar testen, ook bedraad, niet erg hoog. Of is dit vrij normaal?

Dus als ik een betere router aanschaf dan is het probleem verholpen? Welke zou ik dan in dit geval het beste kunnen kopen?

Ik blijf het vreemd vinden, daar ik alle testen in de woonkamer heb gedaan waar de router ook (goed opgesteld) staat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan