Nas hardeschijf wordt niet herkend in windows

Status
Niet open voor verdere reacties.

Huxley

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2006
Hallo,

Wegens upgrade van mijn nas heb ik 1 schijf eruit gehaald en ik dacht die doe ik dan mooi in mijn computer. Nou is het probleem dat ik daar, in schijfbeheer geen partitie kan maken van kan maken.
Volgens mij heeft mijn nas er een ext2 van gemaakt, en nou wou ik met hiren boot cd dit veranderen alleen kom ik er niet uit met welk programmatje ik dat kan doen.
Of zijn er misschien andere oplossingen?

Alvast bedankt.

Huxley.

Is dat je enigste schijf in je computer ?
Indien een 2de, kun je hem met start->systeembeheer->computerbeheer->schijfbeheer->rechtsklikken en formatteren.
Als het de enigste is even in een andere computer erbij hangen als slave, dan lukt het alsnog.
Of een live cd (linux) naar binnen hengelen, iso branden en daar mee opstarten, lukt ook.

Is dat je enigste schijf in je computer ?
Indien een 2de, kun je hem met start->systeembeheer->computerbeheer->schijfbeheer->rechtsklikken en formatteren.
Als het de enigste is even in een andere computer erbij hangen als slave, dan lukt het alsnog.
Of een live cd (linux) naar binnen hengelen, iso branden en daar mee opstarten, lukt ook.

Het probleem was dat hij hem dus niet wou formatteren. Ik heb hem met Hiren Boot CD weer naar NFTS omgezet. Maar zelfs dit hielp niet.
Werd er een beetje moe van dus hij zit nu weer in mijn NAS.

Toch bedankt voor de hulp.

Mvg,
Huxley

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan