NAS integratie draadloos netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

matrix2009

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 jun 2009
Berichten
1
Hallo,

Ik heb een probleem op mijn netwerk thuis.
Ik heb een NAS drive gekocht en zou die willen sharen via mijn Wifi router.
Momenteel zijn alle laptops gelinkt met de router via Wifi om zo verbinding met het Internet te hebben. Dit werk zonder problemen.

De NAS drive heb ik aan de router gelinkt met een netwerk kabel. Deze krijgt automatisch een IP van de router (ip is een uniek IP in de range van de router), subnetmask en al deze gegevens worden ook automatisch ingelezen van de router. Gegevens lijken ok.

Op de router zie ik dat op de DHCP de laptops worden herkent (mac adressen en SSIDs) en ik zie ook het mac adres van de NAS op de router (zonder SSID). Dus de router ziet hem wel.

Probleem is dat de laptops hem niet kunnen vinden. Heb een tool ext2 moeten installeren op de laptops want de NAS draait op Linux en is geform in ext2 formaat. Met deze tool zou ik de harde schijf op het netwerk moeten vinden en nadien kan hem dan mappen. Maar deze tool kan enkel mijn lokale harde schijven vinden.

Als ik de NAS rechstreeks aansluit op mijn laptop met een netwerk kabel dan krijg ik de melding limited connectivity met een geel uitroepteken. Ook geen toegang op deze manier.

Weet er iemand wat ik over het hoofd zie?

Heb een NAS/MediaTank Egreat M34A (laatste firmware en soft updates), gebruik xp.

Thanks for helping me out.
 
Een network attached storage is iets anders dan als met windows een drive mappen.
Een NAS wordt ook niet via USB aangesloten.

Over het algemeen gebruik je ftp (dus je internet browser) om een NAS te benaderen.
Of je gebruikt http. Lees eens goed de handleiding van je NAS. :shocked:

Ik zal aan de NAS een vast IP adres geven. Geeft je DHCP server b.v. van 192.168.1.50 tot 192.168.1.100 uit, dan zal ik de NAS b.v. op 192.168.1.10 zetten.

Het maakt niet uit hoe de NAS geformatteerd is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan