NAS Iomega Storcenter ix2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Oke! Duidelijk. Zodra je naast de eerste schijf een tweede schijf bijplaatst, schakelt hij automatisch RAID1 in. Uit ervaring neemt dit ongeveer een dag in beslag. Afwachten dus...

eeen hele dag voor een raid1 ..... op werk plaats ik zo vaak een raid1 en dat neemt niet zo lang in beslag nuja ik zal het hier effe bezien ... maar tot zo ver ben ik in overweging om het toestel terug naar de leverancier te plaatsen.

zou niet zoveel moeite mogen kosten.
en de uitleg die ze verschaffen is nutteloos , best dat er nog iets bestaat zoals helpmij.nl

Ben het met je eens dat het initialiseren van een RAID 1 set toch wel in 24 uur klaar had kunnen/moeten zijn.

Mogelijk vind je nog wat op die online manual/support sectie die ik eerder linkte.

Tijs.

Klopt, 24 is lang. Maarja, een server en een NAS kun je niet met elkaar vergelijken ca. CPU. Daarom zal een server er sneller mee klaar zijn. Maargoed...

Ik heb nog wel wat ideeën. Ik ben namelijk bang dat jou hetzelfde is overkomen als mij. Toen ik namelijk RAID1 had ingesteld heeft mijn NAS er ook eeuwig over gedaan zonder resultaat. Probleem, de RAID1 configuratie was mislukt.
Had ook dezelfde neiging als jou om de NAS retour te doen. 'K baalde er erg van en heb besloten eerst contact op te nemen met de helpdesk van Lenovo. De volgende vragen werden aan mij gesteld en misschien kun jij daar ook antwoord op geven..

1. Gaat het om dit model? http://bragasoft.com/images/Lenovo-StorCenter-ix2-Network-Storage-Lenovo-70A69000NA.jpg
2. Heb je de NAS met één schijf gekocht en later een zelfde tweede schijf bijgeplaatst?
3. Staat RAID aan of uit in de StorCenter?

Beantwoord deze vragen eens en dan kan ik je verder helpen.
gr,
Jasper

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan