Mijn Seagate 2-bay NAS werkte tot volle tevredenheid totdat ik problemen kreeg met mijn KPN Experia box V8 en geen internetverbinding meer had. Nadat deze is omgeruild werkt internet weer prima maar alleen mijn NAS is niet bereikbaar. Samen met een medewerker van Seagate heb ik ooit mijn NAS ingesteld als een externe harde schijf en was er een schijfletter aan toegekend. Seagate kan ik telefonisch nu niet bereiken vanwege vakantie (!!!???) en ik heb niet het geduld om tot begin januari te wachten.
Ik heb Windows 10 en als ik op het bureaublad op "deze PC" klik krijg ik bij netwerklocaties de netwerkschijf (Z
te zien maar in het icoontje staat een rood kruis. Als ik op de schijf klik krijg ik de volgende tekst : "er is een fout opgetreden tijdens een poging opnieuw een verbinding tot stand te brengen tussen Z: en \\192.168.2.2\Public. Microsoft Network: kan het netwerkpad niet vinden. Deze verbinding is niet hersteld".
Klik ik echter op het bureaublad op "netwerk"dan krijg ik mijn NAS te zien en kan ik daar gewoon op inloggen. Echter staat daar aangegeven: "192.168.2.11 (NAS)". Ik moet dus ergens iets aanpassen maar ik heb geen idee waar. Ik kan me van de vorige keer nog herinneren dat het iets te maken heeft met een netwerkverbinding maken, en ik heb daar uiteraard al voorzichtig van alles geprobeerd maar helaas nog zonder succes.
Kan één van jullie mij misschien hiermee helpen ? Ik zou jullie er enorm dankbaar voor zijn !
met vriendelijke groet,
Gerard
Ik heb Windows 10 en als ik op het bureaublad op "deze PC" klik krijg ik bij netwerklocaties de netwerkschijf (Z

Klik ik echter op het bureaublad op "netwerk"dan krijg ik mijn NAS te zien en kan ik daar gewoon op inloggen. Echter staat daar aangegeven: "192.168.2.11 (NAS)". Ik moet dus ergens iets aanpassen maar ik heb geen idee waar. Ik kan me van de vorige keer nog herinneren dat het iets te maken heeft met een netwerkverbinding maken, en ik heb daar uiteraard al voorzichtig van alles geprobeerd maar helaas nog zonder succes.
Kan één van jullie mij misschien hiermee helpen ? Ik zou jullie er enorm dankbaar voor zijn !
met vriendelijke groet,
Gerard