Nas is niet te zien in netwerk met Experiabox

Status
Niet open voor verdere reacties.

waerdteddy

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2003
Ik heb sinds kort glasvezel internet en bellen en tv. Het wordt geleverd door Tweak die gebruikt maakt van KPN netwerk en dus is ook de EXPERIA BOX van KPN. Het type is
KPN Experia Box van ZTE.

Ik heb bedraad internet naar boven liggen en vanf daar ga ik bedraad verder dmv een switch.
Alles werkt ( internet ) en ook mijn netwerkprinter wordt herkend.
Maar ik heb ook een NAS en die wordt niet herkend ( op de switch niet en ook rechtstreeks op de Experia box niet.) En daar baal ik van want daar staan gevens op die ik niet kwijt wil.
Maar via netwerk is de enige mogelijkheid om het ding te benaderen.
Het is een IOMEGA NAS HOME MEDIA Netword Harddrive is de officiele naam.

Weet iemand hier een oplossing voor ????

Heb je al eens geprobeerd je nas direct op je pc aan te sluiten; netwerk kabel uit de pc, en nas met een apart netwerkkabeltje naar de pc?
In geval van problemen zou je zo altijd bij je nas moeten kunnen komen.

Meestal is het probleem dat niet alle apparaten in het zelfde subnet zitten, of in de zelfde workgroup zitten.
Welk subnet gebruik je?

Zou mij niet verbazen dat de NAS een vast ip-adres heeft dat viel in het 'oude' netwerk ipv. in het nieuwe netwerk. Denk nog eens na of dat het geval zou kunnen zijn.

Naast 'opspoorsoftware' zoals aangegeven door edmoor is het ook mogelijk verbinding te krijgen als je de netwerk-configuratie weer terug kunt zetten naar "Automatisch ip-adres verkrijgen" via een of andere knop (kijk de handleiding erop na of dat kan en zo ja, hoe).

Daarnaast heb je nog de mogelijkheid om (als het nu al staat als "Automatisch ip-adres verkrijgen") in de router te kijken welk ip-adres de NAS dan gekregen heeft. Dat moet je kunnen zien in de zgn. DHCP-Lease tabel, die (normaal gesproken) te vinden is in het LAN gedeelte van de configuratie van je router of in een van de Status schermen van de router.

Dan kun je verder nog verbinding maken als je weet welk MAC-adres de router heeft op diens netwerkkaart. Die methode is niet geprefereerd, maar kan evt. worden ingezet als bovenstaande methodes niet werken.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan