NAS media en powersave?

Status
Niet open voor verdere reacties.

nossie

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
Hallo Allemaal,

Ik heb 2 vragen over mijn NAS:

1) De NAS is DLNA gecertificeerd...... En dus zichtbaar en bruikbaar als multimedia device in het netwerk. Nu kan ik ook Plex mediaplayer installeren op deze NAS.
Nu is mij vraag: Heeft Plex nog voordelen ten opzichte van de gewone standaard DLNA compatibiliteit?

2) Een NAS is toch in principe gemaakt om 24/7 te draaien? Waarom zit er dan toch nog een 'time scheduler' op de NAS? Is dat om mensen die graag energie besparen tegemoet te komen? Want is het wel OK voor een NAS om elke dag op te starten? Of is juist beter om je NAS regelmatig te herstarten?

Het gaat overigens om een Seagate STCT8000200.

Ik hoor graag van jullie.

Mvrgr.

Nossie

Heeft puur met stroombesparing te maken. Scheelt natuurlijk wel.

Tegenwoordig maakt het weinig verschil meer in levensduur of iets de hele tijd draait of wordt uitgezet. Was heeeeeel vroeger wel anders met de oude IBM schijven. Technisch gezien zou regelmatig herstarten niet nodig moeten zijn (Kan anders ook geen 24/7 oplossing zijn dan).

Dan laat ik hem lekker 24/7 draaien. Indien ik iets merk, kan ik hem altijd nog een keer herstarten.

Nog advies betreffende de standaard DLNA vs Plex mediaplayer?

Thanks

DLNA en Plex Media Player kunnen nast elkaar bestaan. Hangt verder van de toepassing af welke handiger is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan