NAS niet zichtbaar in windows 8

Status
Niet open voor verdere reacties.

waerdteddy

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2003
Ik heb windows 8 draaien op mijn Laptop en ik heb in mijn netwerk een NAS staan die altijd probleemloos heeft gewerkt onder windows 7. Nu zie ik onder windows 8 mijn NAS niet meer.

Weet iemand wat ik eraan kan doen. De werkgroep is MSHOME en dat is overal op alle computers zo ingesteld. Ik heb de firewall al een keer uitgezet maar dat helpt niets.

kan de nas wel overweg met windows 8.
geef eens merk en type van de nas.

Ja NAS kan overweg met windows 8 want soms doet hij het ineens wel en kan ik alle mappen probleemloos en snel benaderen en wijzigen etc etc. En als ik dan 5 minuten later weer kijk is de NAS weg en is die ook niet meer te benaderen.

Dan kan het zo weer gebeuren dat hij ineens weer opduikt na 10 minuten of zo of helemaal niet meer. Opnieuw opstarten biedt geen soulaas.

Laatst bewerkt door een moderator:
kijk dat stond niet in de eerste post....
krijgt de nas een statisch ip.

Klopt wat dat gebeurde nadat ik hem opnieuw opgestart had. En gisteravond gebeurde dat ook al maar toen dacht ik dat er iets verkeerd stond ingesteld.
Vwb het statisch IP adres : volgens mij niet wat ik heb de NAS twee jaar geleden gewoon aan het netwerk geknoopt zonder ook maar enige instelling en dat werkte super.

als je het ip adres weet geef dat dan eens in in de verkenner en kijk of je de nas dan wel ziet.

Ik heb een IPscanner geinstalleerd en dat programma ziet de NAS , die ik ondertussen een vast ip adres heb meegeven.

Soms werkt het netwerk helemaal probleemloos en 5 minuten later is de verbinding weer verbroken en kan ik mijn mappen niet meer bereiken. Ik denk zelf dat het iets simpels is, maar wat ????

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan