Nas q-nap ts-210 extern bereiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bertal

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2005
Beste mensen,

ik weet niet zeker of ik hier in het goede deel van het forum zit, maar ik heb een vraag over mijn nas.
Ik heb mijn nas zo ingesteld dat ik hem zie als een schijf bij 'computer'. Ik kan daar alleen binnenkomen als ik in mijn eigen netwerk zit. Dit is alleen niet zo makkelijk aangezien ik een laptop voor school heb. Dan wil ik dus ook graag bij de schijf kunnen. heeft iemand enig idee hoe ik hem extern kan benaderen?

Groeten,
Bertal

Een vast ip-adres is daarvoor handig. Je ip kan je hier vinden. Mocht deze wel eens veranderen, dan zou ik even contact opnemen met je provider en daarover informeren.

In ieder geval, je moet bij je router een poort forwarden naar je nas. Voor meer informatie over het port forwarden, zie http://portforward.com/.

Als alles is ingesteld, moet je in je browser op school intikken: [ip-adres]:[poort]. Als het goed is, kom je dan bij je nas.

Check ook even of je upload snelheid goed is, als deze dat niet is gaat het allemaal erg traag worden.

Als je FTP kunt aanzetten op je nas en dan de poorten opent op je router/modem zou je er bij moeten kunnen buiten je netwerk.

je moet poortnummer 8080 forwarden in je router naar het ipadres van je qnap,dan krijg je het inlog gedeelte van je qnap...daar kies je dan voor webfile manager en kun je bij al je bestanden.

Of net als wat woutertjuh88 al zegt, ftp aanzetten en als het goed is gaat hij op de standaard ftp-poort 21 zitten luisteren. Dan wordt het: [ip-adres]:21

of was het nou ftp://[ip-adres]/ ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan