Nas schijf opslag percetage klopt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0222

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 jun 2015
he mensen,
ik heb een nas gekocht al een tijdje terug een Zyxel nsa 325 v2 nas (ja een nsa)
nou heb ik er dus twee schijven van 1 TB er in zitten maar nou geeft Windows aan dat ze continu even vol zitten maar volgens de web interface heb ik bij schijf 1 nog 85.77 GB van de 916.41 GB en bij schijf twee geeft de web interface dat ik nog 842.66 GB van de 916.41 GB vrij heb.
snap er zelf helemaal niks van als jullie enig idee hebben of tegen het zelfde probleem aan lopen hoor ik het graag:thumb:nas.PNGnas2.PNG

Vreemde weergave, de 1e schijf zou in een raid 1 hebben gestaan en de 2e in jobd, iets klopt er niet........

Geef in een commandbox eens de volgende opdracht en plaats het resultaat hier.
NET USE

Vreemde weergave, de 1e schijf zou in een raid 1 hebben gestaan en de 2e in jobd, iets klopt er niet........
klop heb gisteren schijf er even uitgehaald om te kijken of dat het zou oplossen maar hij heeft hem autmatisch in raid 1 gezet moet hem nog even terug zetten in jbod

Geef in een commandbox eens de volgende opdracht en plaats het resultaat hier.
NET USE
neem aan in cmd op windows?
dit kwam er uit op windows:cmd.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Windows ziet nu dezelfde schijf 2 x en geeft ze allebei een schijfletter, hopelijk is dat nog te herstellen dat het weer een jbod wordt met die 2 schijven, zal windows 1 schijf zien met voldoende ruimte.

Windows ziet nu dezelfde schijf 2 x en geeft ze allebei een schijfletter, hopelijk is dat nog te herstellen dat het weer een jbod wordt met die 2 schijven, zal windows 1 schijf zien met voldoende ruimte.
nou ja hij ziet ziet de zelfde schijf maar zo lang ik maar een paar GB vrij hou op schijf 1 kan ik gewoon naar schijf 2 blijven kopiëren tot hij vol zit en voor dat hij in raid 1 stond had ik ook al problemen ik hoop dat het nu iets duidelijker is

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan