Nas server reparatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

oossie

Verenigingslid
Lid geworden
19 nov 2002
Hoi,

Heeft een van jullie een idee waar ik een netgear v102 nas server kan laten repareren. deze geeft na een stroomstoring in huize oossie een boot sector fout. Krijg het niet meer zelf opgelost.
Is ook niet meer bereikbaar, schijven er ook al uitgehaald, maar deze zijn onder Windows XPsp3 en WIN7 niet leesbaar. Heeft er iemand suggesties.

Groeten Oossie.

wil je er alleen maar nieuwe schijven in doen of wil je nog data redden.?
Om data van schijven te halen gebruik ik een externe aansluiting waar ik de schijf inzet en dan via een usb kabel aan de pc of laptop hang.
Met de verkenner kan ik dan de bestanden nog zien en kopiëren.
http://www.kabelmaxx.nl/computer/harde-schijven.html

Zou het kunnen dat het typenummer niet klopt? Ik kan met v102 niets vinden. Over het algemeen draaien dit soort apparaten linux als besturing systeem, en dan kan je de harde schijven niet onder Windows lezen. Indien je alle harde schijveen verwijderd, start dan de server op, en je kan hem via het webinterface benaderen?

@puppie: Mogelijk vergeet je dat
a. Het mogelijk een RAID-0 configuratie betreft met een (of beide) schijven kapot.
b. Een NAS doorgaans een Linux variant draait en dus doorgaans EXT2, EXT3 of EXT4 datapartities heeft die op een Windows computer niet te lezen zijn.

Tijs.

De beide schijven heb ik eruit gehaald, deze zijn onder windows niet te benaderen. in de Nas heb ik een nieuwe schijf geplaatst. Ook toen startte de nas niet op en was niet te benaderen.
Ik heb hem naar de leverancier teruggebracht en wacht nu maar af. Ik durf mijn bestaande schijven niet in een andere nas te plaatsen in verband met mogelijk dataverlies. Ik heb wel gekeken naar rescue mogelijkheden, maar ik ben bang dat dat financieel niet haalbaar is.

Groeten Oossie

In plaats van dualboot op de computer te zetten zal ik een liveDVD van linux branden, b.v. knoppix. Dan kan je een schijfcontrole op je linux schijven uitvoeren. Komt er nog een antwoord op #3?

Server vandaag weer opgehaald. Niet meer te repareren. R.I.P ook voor de data. terughalen te duur. Nu maar een Synology 214 + meegenomen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan