Nas

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ronnie1967

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2003
Hallo allemaal,

ik heb een nas server gekocht van het merk lg type n2a2 omdat er meerdere pc´s zijn en we de data centraal willen opslaan. nu vraag ik me af of dit ook automatisch kan. Het zou mooi zijn als er een pc opstart mijn documenten automatisch worden weggeschreven naar de nas.
weet iemand of dit kan en hoe dat dan moet?
alvast bedankt, ron

in word en excel kun je het pad aangeven.
en in mijn documenten kun je het pad ook laten verwijzen naar je nas.
Lijkt mij dus niet zo moeilijk.

Hoi bedankt voor je reactie maar ik begrijp niet wat je bedoelt.ik ben een leek met dit soort dingen. Maar je praat alleen over word hoe gaat dit dan met bv foto´s?

gr,

ron

mijn documenten zijn de standaard dingen in windows.
daar staat ook een map afbeeldingen.
al die mappen daar kun je het pad van wijzigen naar je nas toe.
dus alles wat je dan opslaat gaat daarheen.

Oke, dat begrijp ik maar dan sla ik alles op de nas op en niet meer op de pc. Ik wil graag dat de pc tijdens of na opstarten of liever nog voordat hij afsluit een backup van mijn documenten op de nas maakt. anders kan ik mijn documenten niet gebruiken als ik de laptop ergens mee heen neem. kun je hier iets mee?

ron

Oke, dat begrijp ik maar dan sla ik alles op de nas op en niet meer op de pc. Ik wil graag dat de pc tijdens of na opstarten of liever nog voordat hij afsluit een backup van mijn documenten op de nas maakt. anders kan ik mijn documenten niet gebruiken als ik de laptop ergens mee heen neem. kun je hier iets mee?

ron

wat jij bedoelt is een programmaatje dat alles backuped zodra je klaar bent?
dit zou je met een script kunnen doen maar ook met een programaatje.

google eens op "automatic backup software"

hoi, bedankt voor het aangeven van de richting. ik zat te denken dat de opdracht van de nas moest komen maar logischer is inderdaad vanaf de pc

bedankt, als het niet lukt meld ik me weer

ron

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan