NAT/firewall probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

pierre90

Gebruiker
Lid geworden
27 jun 2007
Ik heb een probleem met mijn draadloze netwerk. Ik gebruik een sitecom draadloze router, hieraan zit 1 vaste pc en 2 draadloze laptops. Wanneer ik op de vaste computer gebruik maak van P2P software lukt het perfect, alleen wanneer ik dit met mijn laptop doe krijg ik steeds de melding dat ik me achter een firewall of NAT router bevind. De firewall optie lijkt me erg sterk, ik heb op mijn router de poort van shareaza en azureus (p2p programma's) opengezet. En mijn firewall staat de programma's gewoon toe. Maar toch krijg ik de melding.

Wanneer ik in azureus de optie NAT/firewall test doe krijg ik de volgende melding:
Testen van poort 6112 ...
NAT-Fout - Connection to 195.241.107.176:6112 (your computer) refused.

Wat kan ik hier aan doen? iemand een idee :confused:

je moet de poort voor het interne ip adres van je laptop open zetten.

hoe dat werkt hangt af van je modem

een beetje geduld kan overigens geen kwaad

Laatst bewerkt:
wow zo een genie ben ik ook weer niet...mr jij bedoelt dat ik de poort open zet met het verkeerde ip adres?

Dat bedoel ik inderdaad.

Open de Opdrachtprompt een (staat bij bureauaccessoires) en typ in het dos-achtige scherm IPCONFIG en enter. Je krijgt dan het ip adres van de betreffende pc. Dit moet je dan eens opgeven bij het openzetten van de poort. Ik moet tenminste het interne ip adres opgeven als ik een porrt open zet.

Het ip adres dat ik via ipconfig krijg is hetzelfde als het ip adres dat ik gebruik om mijn poort open te zetten, dus het moet iets anders zijn :confused:

Als de andere ook kloppen, moet je misschien toch de firewall proberen

Het zou makkelijk zijn als je dat ipconfig stukje even zou plakken.

Als je de poort forward, dan moet je hem naar je interne IP forwarden.

195.241.107.176 = tiscali IP, is extern.

Je interne IP is waarschijnlijk 192.168.x.x of 10.x.x.x Daar moet je je poort naar "forwarden" (doorsturen)

Overigens als je router uPnP gebruikt, dan zou je niks hoeven forwarden.

UpNp staat uitgeschakeld maar ik gebruik dus bij het openzetten gewoon 192.168.X.X IP dus :confused: maar mijn firewall heeft niet zo een uitgebreide functie om poorten open te zetten volgens mij, ik gebruik PC tools firewall 2 plus :confused:

ik heb het gedaan, nu staan de poorten van azureus en shareaza bij de gevorderde regels :thumb: dat is het goede nieuws. Alleen het slechte nieuws, bij shareaza krijg ik nog steeds de NAT / firewall melding, en bij de poort check van azureus heb ik nog steeds de melding: Testen van poort 6112 ...
NAT-Fout - Connection to 195.241.107.176:6112 (your computer) refused.

nog meer opties ?

zet de boel eens handmatig naar een poort boven tussen 50000 en 60000

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan