NAT fout Azureus

Status
Niet open voor verdere reacties.

frenneke

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2004
Berichten
160
Heb zojuis azureus geinstalleerd. Bij het configureren kreeg is een melding NAT fout. Als ik nu in e configuratie kijk bij server dan wordt gevraagd om een IP adres in te vullen dat naar tracker gaat (er staat nu niets) en bind to local IP adress (staat ook niets). Bij inkomende TCP luisterpoort staat 6881.
Wat moet ik nu invullen (sorry erg blond misschien):eek:
 
Kennelijk zit je achter een routertje. In deze router moet de genoemde poort "gemapped" worden naar je PC. Zie handleiding.
 
Azureus geeft ergens op welke poorten deze gebruikt voor incoming and outgoing. Geef een paar publieke poorten toestemming op je router. Niet alle nrs die Azureus geeft! Ik vond het eerlijk gezegd een onoverzichtelijke boel.
Ook je firewall heeft je toestemming nodig.
 
Nee ik heb geen router en ja de firewall heb ik toestemming gegeven? Overigens ben ik nu wel aan het downloaden maar krijg de status een "geel gezichtje", dan zou ik geen verbindi ng op afstand hebben en dat zou een NAT probleem kunnen zijn??
 
Dat gele gezichtje heb ik ook vaak en soms is weer alles groen. Ach, als het maar binnen komt ;)
 
Sorry dat ik nu pas weer reageer,ff geborreld bij de buren. Maar als ik het dus goed begrijp hoef ik verder in de configuratie dus niets aan te passen. En ja je hebt wel gelijk, als het maar binnenkomt. :)
 
Controleer wel af en toe je log van je firewall.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan