NAT fout Azureus

Status
Niet open voor verdere reacties.

jannic

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2004
Ik weet dat het al vaker gevraagd is maar het blijft een moeilijk onderwerp.

Ik gebruik de nieuwste versie van Azureus en java is geupdate.
Ik heb al eens gebruik gemaakt van Azureus en het werkte. (onlangs een update van het programma)
Nu heb ik me aangemeld bij een bittorrent site en probeerde daar iets binnen te halen. Ik krijg wel gegevens over het programma en hoeveel seeders en leechers en op de Torrent site zie ik mij staan (op 0 %). In Azureus blijft het lachebekje op rood staan en ik krijg onderin een rood bolltje met possible NAT problem (TCP).

Ik heb in die WIKI helpsite gekeken (aleitus.com) en op andere Engelstalige sites. Maar je wordt van de ene naar de andere link geslingerd. En op den duur ben ik de draad kwijt.

Ik heb een Sweex wireless Router 11g die het goed doet.

M'n Windows Firewall staat aan en ik heb Norton Systemworks 2004 en windows XP sp2. Alles is geupdate. Dagelijks adware en spybots s&d erover.

Is er niet een duidelijk NL talige gebruiksaanwijzing? Of Helpmij expert?

seeburg100 zei:
ik denk dat deze vraag niet mag? correct me if i'm wrong
huisregels
http://www.helpmij.nl/forum/register.php?hr=ja
Dit mag wel omdat de ts niet vraagt over 'waar kan ik dit vinden' of 'wie heeft een link'. Dit gaat gewoon over het instellen van het programma... dat lijkt me niet tegen de huisregels (is het wel zo... mag ik dan een uitleg? :cool: )

@ Topic: ik denk dat je een router tussen je modem en je computer hebt zitten, klopt dit? Dan moet je de 'poorten' openen in je router.

Als ik dat "Portforward" volg zou ik m'n IP adres statisch moeten maken. Volgens mij mag dat niet bij mijn ISP.

ik ben voor die reden overgeschakeld op bitcomet ...
werkt hier perfect zonder gerotzooi !!

Beste de Jean, ik heb jou advies opgevolgd. Ik heb Bitcomet geïnstalleerd. Echter nu krijg ik steeds de melding: tracker return errorcode 500 en een hoop blokjes???

Gooi die Bitcomet er maar weer af [ik zeg dit met tranen in de ogen want het was mijn favoriete client, prachtig programma], want die is door veel trackers "in de ban" gedaan!

Azureus stelt standaard poort 6880 in... die poort is ook door bijna alle trackers "banned"!
Gebruik gewoon Azureus, stel de poort in op ergens boven de 15000 [15200, of zo], open deze poort in je firewall en op je router [poorten openen heeft niets met dynamisch of fixed IP te maken], en dan moet het gaan werken........

ErpCity zei:
Gooi die Bitcomet er maar weer af [ik zeg dit met tranen in de ogen want het was mijn favoriete client, prachtig programma], want die is door veel trackers "in de ban" gedaan!

Azureus stelt standaard poort 6880 in... die poort is ook door bijna alle trackers "banned"!
Gebruik gewoon Azureus, stel de poort in op ergens boven de 15000 [15200, of zo], open deze poort in je firewall en op je router [poorten openen heeft niets met dynamisch of fixed IP te maken], en dan moet het gaan werken........
raar, bitcomet draait hier zeer goed !

Erp city,

Graag wil ik het doen op de manier zoals jij zegt maar dat is net het probleem. Het openzetten van die poort op m'n (wireless Sweex 11g) Router levert problemen op. De uitleg op portforward gaat in het Engels (ik spreek echt wel Engels) dat in combinatie met de vele verwijzingen dmv links maakt het nogal ondorzichtig.

Ik heb via de site van Sweex het navolgende gevonden:

Typ bij adres in uw internet explorer 192.168.123.254 dan enter op uw toestenbord.
Wachtwoord: admin
Klik op “Forwarding” en vervolgens op “Virual server”.
Bij “Service Ports” vult u de poort in die u wilt gebruiken onder aan de pagina vind u veel gebruikte porten.
Bij “Server IP” vult u het ip adres in wat uw computer gebruikt.
Bij “Enable” zet u een vinkje zodat de poort gebruikt wordt
Herhaal dat als u meerdere poorten wilt openen.
Klik op "SAVE" om de instellingen op te slaan.
* Waar vind je het ip-adres van de pc?
Win2000/WinXP: Klik op Start - Uitvoeren - Typ daar “cmd” - druk op ENTER toets- Typ in het zwarte venster “ipconfig” - druk op ENTER toets en lees daar je ip-adres uit.

Dit heb ik gedaan, ik heb een door Azureus voorgestelde poort gekozen en gereboot. Dit alles heeft niet geleid tot een succesvolle NAT verbinding.

Iemand nog tips?

Probleem voorbij.
Na mijn vorige, mislukte, actie ben ik er even mee gestopt. Vervolgens ben ik na een paar dagen weer ingelogd en ontdekte tot mijn verbasing dat alles werkt zoals het moet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan