NAT probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tha Slayer

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2008
Berichten
53
Heb je een adsl of kabel aansluiting
Ik heb een adsl aansluiting

Welk besturingsysteem gebruik je (dus b.v. Windows 98)
Ik heb Windows Vista

Gebruik je een firewall en zo ja welke
Ik gebruik de firewall van windows

Welk merk en type router of modem gebruik je.

Merk: Siemens Type: Gigaset SX551 ( experia box?)


Hallo,

Ik heb onlangs GTA IV gekocht. En mijn Nat staat op strict waardoor ik geen tot weinig online spellen kan vinden/joinen. Ik heb onlongs hier ook een vraag gesteld over een ander spel(Universe at War: Earth Assault) dat ook "Games for windows live" gebruikt. Daarmee kan ik (nog steeds) niet mee online, ook omdat mijn nat op strict is.

Ik dacht eerst dat het opgelost was toen ik de goede poorten had opengezet, want als ik het spel opstarte stond er ook eerst dat mijn nat open is, maar na 5 seconden springt ie weer op strict.

Op Internet las ik een paar mogelijke oploosing één daarvan is

Upnp protocol aanzetten:

Dat heb ik geprobeerd, eerst veranderde dat niets, Maar toen ik dat deed gezamenlijk met de poorten open kreeg ik dus dat hij even op open stond.

Ik heb wil dus GTA IV online spelen (ik weet ook niet prescies wat voor poorten ik open moet zetten, Ik vond de poorten 3074 en 88 maar dat zijn dezelfde die ik voor Universe at War: Earth Assault ook open moest zetten, ik heb ze voor de zekerheid maar geopend.)

Ik heb een experia box ( GigasetSX551)

Een vriend van mij heeft een andere router en daar hoefde ik alleen het upnp protocol aantezetten om et nat op open te krijgen.

Ik heb windows Vista.

Kan iemand mij helpen mijn nat op open te krijgen?

Alvast bedankt,

Jelle
 
Laatst bewerkt:
Ik weet wel hoe je een poort moet openen, maar niet welke. Voor poorten kijk ik ook meestal op die site maar die site word niet vernieuwd gus GTA staat daar niet op.... toch bedankt, Nog andere suggesties?
 
Hey, ik heb de zelfte router als jouw, kan je mij vertelen hoe je je poorten open moet zeten. ik weet niet wat je bij: port forwarding precies moet invullen
 
Natuurlijk kan ik je dat vertellen.

Eerst start je internet op en vul je in de adresbalk in: 192.168.2.1

Password: admin

Dan ga je naar advanced settings-->internet-->Adress translation(NAT)--> Port forwarding

Dan hangt het er vanaf voor wat voor programma je een poort open wil zetten.

Als je weet welke pporten je open moet zetten staat er meestal wel voor of het tcp of udp (of tcp en udp) is. Bij Public port en local port vul je dezelfde poort in, Bij local ip adress je ip( start-->uitvoeren-->cmd-->ipconfig (dan zie je het wel)) En bij comment kun je zelf wat invullen zodat je later nog weet voor wat programma het is(b.v de naam of afkorting van het programma)

Hoop dat je het zo lukt.

Jelle
 
Ik wil me xbox live conectie open maaken.
Ik weet al dat je kan inloggen op je router en dat je bij Port forwarding moet zijn.
Ik heb al iets gelezen over port 88 en 3074 open moet zeten ofzo maar ik weet niet wat ik moet invullen en in welk kadertje

alvast bedankt
 
Ik heb daar gekeeken maar er gebeurt niets, ik vroeg ik aan The Slayer omdat hij dezelfte router heeft.
 
hallo,

Ik heb (helaas) het over de pc, en niet over de xbox, Ik ben wel veel dingen tegen gekomen over de xbox dus ik zal eens voor je zoeken.


Edit: Je moet inderdaad de poorten openen:
TCP 3074
UDP 3074
UDP 88

Edit2: kijk hier eens op, eronder staat een linkje speciaal voor deze router:
http://www.martijn-lammerts.com/portal/content/xbox360-nat-status-testen

Als je problemen daarmee hebt om ze (juist te openen) vertel me wat je internal ip adres van jou computer is, en ik edit wel een screenshotje van mijn computer van wat je in moet vullen.

Jelle
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan