NAT type is strict gigaset sx551 gta iv pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

AndreazZz

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
18 okt 2009
Berichten
3.553
hallo,

weet iemand wat je moet doen om je nat-type van strict naar open te veranderen?


game pc bedraad, paar andere pc's draadloos
gigaset sx551
kpn
 
het probleem is: je kan nergens de bijbehorende poorten vinden. ook niet op google :(
 
Ik heb het lekker toch gevonden :p

Volgens Rockstar zelf: http://support.rockstargames.com/help/rockstar_games/q700
What firewall ports do I need open to play GTA IV PC?
Answer

If you are experiencing firewall issues when connecting to LIVE, be sure to have the following ports available:

UDP 88
UDP 3074
TCP 3074

If you are experiencing issues connecting while performing Product Activation, be sure you have the following port open:

UDP and TCP 443

Mocht dat niet genoeg zijn dit stond er nog op het portforward forum:
Q2) What ports do I need to open for Games for Windows - LIVE

A2) The following ports are required to be opened to use Games for Windows - LIVE.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4
· TCP 80

· UDP 88

· UDP 3074

· TCP 3074

· UDP 53

· TCP 53

Hoop dat het op deze manier voor je gaat werken, succes :thumb:
 
wat bedoelen ze met
Normal 0 false false false EN-US X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4
?

edit: moet ik ze forwarden naar het ip van de game pc?

wat moet ik hier doen?

router.jpg
 
Laatst bewerkt:
1. geef je pc een statisch IP-adres, soms kan dit in de router. Bijv. bij de DHCP instellingen. Anders kan het gewoon in Windows. Open het netwerkgedeelte en ga naar de eigenschappen van de netwerkadapter.
Het IP stel je vast in, DNS kan automatisch blijven.
ScreenHunter_04.png


2. daarna forward je de poorten naar het ip-adres van de pc.
Dat doe je hier:
GigasetSX5516.jpg

Public en local port zijn gelijk.
Bij Local IP-dres voer je het IP-adres van de pc in bijv. 192.168.2.1 (dit adres heb je als het goed is vastgezet in de router of in Windows, zodat dit adres altijd aan de pc wordt toegekend).
Het predefined stukje kan je overslaan. Als je op de bovenste Add knop klikt wordt de nieuwe regel opgeslagen.

Succes :thumb:
 
Ik heb het gedaan, maar het is nog steeds strict :(. Ik heb nu het mac adres in de router ingevoerd en gelinkt naar mijn ip, op veranderd nooit gezet, maar nu kan ik het netwerk niet meer vinden! Ik heb het dus teruggedraaid, ook moest ik de client verwijderen. Her rare: op een andere pc had ik wel internet. Dus heb ik het ip maar weer automatisch laten toewijzen bij de ip4 in de adapterinstellingen. Toen deed hij het wel.

Btw: als ik ''zelf ip kiezen'' selecteerde, kon ik niet meer automatisch een dns maken. Kan je dat ook toewijzen vanuit de router?
 
De DNS instellingen kan je meestal wel terug vinden bij de router gegevens. Die kan je overnemen.
In mijn router staat bijvoorbeeld onder de gegevens:
Primary DNS Server : 62.179.104.196
Secondary DNS Server : 213.46.228.196

Verder zou een statisch adres gewoon moeten werken zolang deze binnen de uitgegeven DHCP adressen valt en niet conflicteert met andere pc's.
Of je een statisch IP kunt toewijzen vanaf de router zou ik zo niet weten, wellicht dat de handleiding uitkomst bied. Mijn D-link router heeft deze mogelijk wel, maar is ook redelijk uitgebreid qua instel mogelijkheden.
 
Ik heb de router moeten resetten, omdat ik geen internet meer kreeg :(. Maar ik kan wel een statisch ip maken
10ftlz7.jpg
, alleen weet ik niet wat ik moet doen.

edit: dit is niet mijn router instelling
 
Laatst bewerkt:
als ik de dns server aanzet, en de voorkeur dns instel op 192.168.2.1 en de alternatieve op 192.168.2.69, en dat ook doe bij de instellingen van de lan poort, krijg ik geen internet.:confused:
 
Het IP-adres op die plek statisch maken lijkt mij niet correct, aangezien dit lijkt op het externe IP-adres i.p.v. intern. Het externe adres is bijna altijd dynamisch.

De reden dat je geen internet hebt is ook gelijk duidelijk. De DNS adressen verwijzen naar interne IP-adressen. Net zoals op mijn pc, daar is het DNS adres 192.168.0.1 dit is echter het adres van de router. Die handelt de DNS aanvragen op het netwerk af. De DNS queries naar buiten worden door de DNS server van UPC afgehandeld die is bereikbaar op de 2 eerdere adressen die ik gegeven heb.

Dus...
Zet de instellingen terug zodat alles werkt als vanouds.

Controleer welke IP range er wordt uitgegeven in jouw netwerk (DHCP opties)
Gezien het eerdere screenshot is dit de range: 192.168.2.2 tot 192.168.2.200

Verklein de range bijvoorbeeld naar 192.168.2.10 tot 192.168.2.30
Zo is het overzichtelijker en kunnen er 20 adressen uitgegeven worden, mocht je er meer nodig hebben (kan ik mij niet voorstellen) dan breidt je de range uit.

Statisch IP/DNS instellen PC
Stel een vast IP in, bijvoorbeeld 192.168.2.10

Het lijkt trouwens alsof dit ook in de router kan op MAC-adres, dat is een kwestie van proberen. Als dit werkt is het onderstaande verhaaltje overbodig.
ml16s2.jpg

Bij Clients zou je dan het MAC-adres van de netwerkkaart moeten invoeren met daar achter het gewenste IP-adres (bijv. 192.168.2.10)


[wellicht overbodig]
Voor de DNS moet je even kijken of je dit in de router kunt vinden, en dan gaat het dus om het externe adres. Dus geen 192.168.x.x adres.
Bel anders je ISP (Internet Service Provider) om te vragen welke DNS servers jou tot je beschikking staan.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan