National Panasonic SL-19 platenspelet jengelt

Status
Niet open voor verdere reacties.

JoannaG

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 apr 2010
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met mijn platenspeler. Deze heb ik onlangs via marktplaats gekocht, waarbij erbij vermeld werd dat de aandrijfriem pas is vervangen.

Ik heb hem nu een maand of twee in bezit en ik merk dat de speler jengelt bij lange tonen, het wordt ook erger heb ik het idee. Nu heb ik zelf totaal geen verstand van platenspelers, maar de SL-19 doet het verder prima en ik zie het dus niet zo zitten om een andere aan te schaffen.

Hebben jullie ervaring met deze speler en/of weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn? Is dit zelf te maken? De aandrijfriem lijkt me dan sterk, maar ik weet niet hoe snel zoiets kapot kan gaan...overigens, als ik de anti-skating op 3 zet wordt het minder. De naalddruk aanpassen haalt niets uit. Misschien helpt dat bij de diagnose...:D

Een onderwerptitel goed spellen is ook een kunst zie ik....:rolleyes:

Vermoedelijk is het de aandrijfsnaar. Als deze opgerekt is (en dat kan, want het is een rubberen band) krijgt de motor niet altijd even genoeg grip. Tijd voor een nieuwe aandrijfsnaar, denk ik.

Je kan de aandrijfsnaar controleren maar op de SL-19 zonder deze eruit te halen. Door de rubberen mat op het vliegwiel eraf te halen, zie je twee gaten in dat vliegwiel. De aandrijfsnaar kun je dan bekijken: de motoras zit links. Als de snaar niet op spanning is, zal je deze sowieso moeten vervangen. Is je snaar wel op spanning, vrees ik voor ernstigere problemen, maar geheid dat het de snaar is. National Panasonic kent een aantal overeenkomsten in techniek met Technics...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan