Nationzoom verwijderen als startpagina

Status
Niet open voor verdere reacties.

Knientje

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2009
Hallo, nerdjes van Nederland en België :D

Gisteren ben ik bij iemand geweest die het Nationzoom virus op zijn computer heeft. Met veel trial and error (de sites met tips om Nationzoom werden bijna allemaal geblokkeerd en als ik ze al kon zien waren de tips niet de oplossing) heb ik het geheel weer enigszins normaal werkend gekregen
Omdat ik al wist dat ik het in het register moest zoeken, probeerde ik erachter te komen welke waardes ik moest verwijderen, dan wel aanpassen.
Misschien heb ik iets teveel verwijderd :evil:. Ik kwam twee waardes tegen waar: www nationzoom com achter stond. Die heb ik volledig verwijderd.
In ieder geval blokkeert nationzoom nu niet meer de pagina's waar er tips staan om dat vuile ding te verwijderen.
Maar zowel in Chrome als in Internet Explorer heb ik dus ook de startpagina veranderd in iets legitiemers.
Als je dan later onder opties kijkt, zie je dat de startpagiina degene is die je hebt ingesteld, MAAR als je de browser start, krijg je toch nog nationzoom als startpagina.
Hoe krijg ik dat weg?
O ja, de computer draait op Windows 7.

Ik heb ook AntiMalwareBytes en CCleaner laten scannen, maar die startpagina krijg ik niet weg

Laatst bewerkt:
Download zoek.exe naar het bureaublad.

• Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe
  • (hier of hier) kan je lezen hoe je dat doet.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.

Klik nu op "Run script" en in het volgende venster op OK
Wees geduldig totdat het script is beëindigd
PC opnieuw opstarten.

1. Junkware Remove Tool by Thisisu
Download JRT naar het bureaublad
Sluit alle openstaande vensters.
Rechtsklik op JRT en selecteer als Administrator uitvoeren!(Windows Vista en hoger)
Eventuele infecties worden automatisch verwijderd.

2. AdwCleaner
Download AdwCleaner by Xplode naar het bureaublad.
Sluit alle openstaande vensters.
Windows Vista en hoger: Rechtsklik op AdwCleaner en selecteer als Administrator uitvoeren!
Klik vervolgens op Scan.
Klik vervolgens op Clean.
Klik bij AdwCleaner – Information op OK.
Klik bij AdwCleaner – Restart Required op OK.

Laatst bewerkt:
Bedankt, arretje.
Ik ben benieuwd of het haar gaat lukken.
Ik laat het t.z.t. weten.
Gr. Dump.

Voor zover ik weet ben ik nog steeds een "hem" hoor :p
Overigens had ik voldoende aan zoek.exe.
De andere twee programma's had ik niet nodig, om de boel terug in orde te krijgen.
In Google Chrome kreeg ik de nationzoom startpagina niet weg, maar dat heb ik opgelost door Chrome verwijderen en opnieuw te installeren.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan