Nauwkeurigheidsprobleem met muis in windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

HerpMcDerp

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 feb 2011
Sinds gisteren heb ik een nieuwe muis: een Razer DeathAdder (de 3500dpi versie). Het probleem hiermee is dat de cursor zich met een grote onnauwkeurigheid over het scherm beweegt. De beste manier om dit te laten zien is een lijn die ik trek in MSpaint.

[afbeelding]
Ik heb de nieuwste driver voor de muis geïnstalleerd.

Met de firmware van de muis heb ik de DPI op 3500 gezet en de polling rate op 1000Hz (met een programma'tje "Direct Input Mouse Rate" gecontroleerd, het werkt ook echt). Sensitivity op max, de "Windows Pointer sensitivity"-setting ook (alhoewel ik geen idee heb wat het verschil tussen die twee is). Acceleration uit.

Bij de opties in windows7 heb ik de Mouse Acceleration uitgezet, speed op z'n hoogst en "Enhance Pointer Precision" uit. Die laatste optie aanvinken lijkt iets te helpen, maar ongeveer alles wat ik heb gelezen over soortgelijke problemen zegt dat ik het uit moet vinken.

Ik heb geprobeerd te muizen op verschillende oppervlakken, maakt geen verschil.
Ik heb de muis in verschillende USB-poorten gestopt (voor, achter), maakt geen verschil.
De muisgevoeligheid (in windows en in de firmware) verlagen lijkt te helpen, maar ik heb dit ding juist gekocht om niet meer m'n pols te hoeven slopen met het muizen.
Ik heb ook even m'n oude muis (goedkoop 125Hz low-dpi dingetje) geprobeerd en die heeft het probleem ook, maar minder. Dat komt waarschijnlijk door de lage dpi.
Het enige apparaat dat geen problemen geeft is mijn tablet.

Ik kan er niet veel bedenken: gebruik eens een muismat en kijk, of de cursor rustig op zijn positie blijft staan of een beetje beweegt. (Dat kan op oppervlakten met te weinig contrast gebeuren). Anders kan je altijd de helpdesk van de fabrikant kontakteren, je zult er zeker garantie hebben...:thumb:

Een muismat heb ik niet bij de hand, maar ik heb al allerlei verschillende oppervlakken geprobeerd, steeds het zelfde. Garantie heb ik wel, maar ik denk niet dat het aan de hardware ligt, m'n andere muis had het ook.
mouse accelaration aanzetten?
Oh die was ik vergeten erbij te zetten. :p Dat helpt ook niet, maar op een of andere manier lijkt de optie ook niks te doen.

Laatst bewerkt:
zou het, naar mijn idee, wel moeten doen: als ik het doe bij mijn muis, gaat het een stuk soepeler?

Maakt het enig verschil indien je als muismat een blad papier gebruikt?

Blijft alleen nog de muis om te ruilen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan