NAV 2005 trage start

• Onderwerp starter Onderwerp starter lima
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

lima

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2001
NAV 2005 loopt hier het hele jaar al probleemloos, maar sinds vorige week duurt het laden na de opstart veel langer dan normaal.
Ben dus al ongeveer 2minuten aan het surfen voordat de icoon in de tray verschijnt. Tijdens deze pauze is het processor gebruik minimaal en het geladen geheugen staat op ongeveer 146 mb ( 1247 totaal) Is Norton geladen dan verbruik ik ongeveer 210 mb.
Mijn vraag is , ben ik even "naakt"online tijdens deze periode, vooral met de Opera browser omdat de email functie erin ook direkt opstart.
Processor is een amd 2600
XP sp2.
Oja wat me nog verder opviel was dat service "Lucom"van symantec ook laat reageert

als je het echt vervelend vind moet je hem misschien eens opnieuw instaleren

Mijn vraag is , ben ik even "naakt"online tijdens deze periode, vooral met de Opera browser omdat de email functie erin ook direkt opstart.
Dat is iets wat ik mezelf ook altijd afvraag.

Wat je wel kunt doen is de opstartvolgorde veranderen met StartUp Delayer

Je zet Norton als eerste en geeft deze een halve minuut. Daarna de rest van je programma's
Als je het goed inschat zie je daarna de icoontjes precies op volgorde verschijnen in de systray.

Op deze manier is Norton er in ieder geval zo snel mogelijk.

Het probleem is opgelost doordat ik de netwerkbrug op deze pc uitgeschakeld heb. Waarschijnlijk is deze per abuis aangezet om te proberen de af en toe brakke @home verbindingen te herstellen.

Het leuke van een Helpmij thread is altijd weer dat vragenstellers soms zelf het met antwoord komen.
Heel handig voor zoekenden! :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan