NAV LiveUpdate werkt niet goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

Colombe

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2001
Ik werk met NAV 2002 en verleng jaarlijks het abonnement. Na een herinstallatie van XP doet LiveUpdate niet meer automatisch z'n werk. Ik wordt telkens gevraagd of ik de meest recente virusfiles wil downloaden en daarna moet ik nog eens het window sluiten. Vroeger ging dat allemaal zonder dat ik daar iets van merkte, behoudens een klein windowtje rechtsonder. Ik heb, voorzover ik weet, de instellingen correct, default (zie bijlage).
Doe ik iets fout?

Bijlagen

• NAV.jpg
    NAV.jpg
    90,3 KB · Weergaven: 21
Kijk eens bij Confgscherm --> Windows Firewall en dan het 2e tabblad of je LiveUpdate geblockt is.

Bedoel je de Eigenschappen van Internet? Daar kan ik onder de tweede tab niets vinden over LiveUpdate.

Ik bedoelde:
Configuratiescherm --> Windows Firewall --> 2e tabblad en dat is Uitzonderingen.

windowsfirewallps6.jpg

Kijk daar eens of je iets van Norton of LiveUpdate kan vinden en of er een vinkje voor staat of niet.
Vinkje = toegelaten
Geen vinkje = geblokkeerd

Sorry, Michael, die optie heb ik niet in mijn configuratiescherml. In de eigenschappen van mijn internetmodem staat onder geavanceerd dat de firewall is ingeschakeld, dat is alles.

En die melding dat je firewall is ingeschakeld, is de firewall die ingebouwd zit in je modem / router lijkt mij.

Ik heb XP Home. De firewall zal inderdaad in mijn modem zitten ingebakken. Helpt dat om mijn LIveUpdate probleem op te lossen. Ik heb al twee keer naar Symantec gemailed, maar krijg geen enkele reactie.

Hallo ,

ik zit met net hetzelfde probleem of colombo
( onze antivirus is die van 2003 )

En heb mijn configuratiescherm aangepast.

Maar steeds blijft hij hetzelfde herhalen

Je zou ook Symantec kunnen mailen, of Norton helemaal deinstalleren met de speciale removal tool en daarna weer opnieuw installeren.
Dan zijn de problemen waarschinljk voorbij.

En ook, welke firewall gebruik je?

Michael ,

de firewall is zoals hieronder reeds beschreven
volgens mij in orde.

't is nu zo dat wij met 3 verschillende gebruikers op 1 PC
werken en dat er gisteren via mijn broer zijn e-mail een
virus is binnengehaald

Ik heb NAV nog niet gedeïnstalleerd. Ik heb schrik dat ik
dan totaal geen bescherming heb.

Ik zou eerst even een online virusscan doen bij Housecall, om dat virus te verwijderen.

Daarna, als ie weg is, kan je Norton verwijderen met de aangegeven removaltool en daarna weer opnieuw installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan