NAV mag niet scannen op cdspelers

Status
Niet open voor verdere reacties.

hehe

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 dec 2000
Berichten
2.109
Hallo allemaal,

Ik heb het volgende probleem.
Ik ben aan het leren over programmeren en virussen en bescherming. Nu heb ik een cd met informatie en daar staan wat van die tools op om te zien hoe het werkt.

Nu krijg ik alleen maar viruswaarschuwingen van Norton en kan ik eea niet doorlezen...dit is om gek van te worden want hij kan ze natuurlijk niet weghalen dus hij blijft komen.

Hoe kan ik regelen dat hij de speler niet scant? In de opties kan ik dat niet instellen.

Ik heb NAV 2003
alvast bedankt.

greetz
H
 
Je kan NAV toch ff uitzetten.
Je moet wel zeker weten dat die cd virus vrij is.
 
Kan je niet even autoprotect uitschakelen? Dus net wat Crash meldt. Bovendien, als ik ga flopperen :D of cd-tjes bakken knal ik NAV ook altijd even uit.
 
Hoi Crash

Daar heb je gelijk in maar met uitzetten voel ik me niet echt makkelijk. Ik heb kabel en een firewall dus t zal wel tussen de oren zitten maar toch.

In principe wil ik met de cd het risico nemen. Hij reageert op de bekende namen die in het virussendefinitiecentrum staan zoal Haktek. Dus zal hij altijd zeggen dat het een virus is terwijl het op het progje slaat...en het progje moet ik juist ontleden.
Eigenlijk ... al zou iemand kwaad willen....kan ik dus niet checken of dat progje geinfecteerd is omdat NAV daar al op aanslaat. Maar dat is mijn probleem.

Zijn er programma's waarmee je dat kan wel kan reguleren? Ik bedoel dus dat je de scan op de speler uit kan zetten.
Ik hoop dat iemand iets weet.

Groeten
H
 
Hoi Gezina,

Ja ik denk dat er niets anders op zit dan het zo te doen.
Mocht iemand toch nog iets weten dan hoor ik het graag.

Bedankt voor de snelle reakties luitjes.
Greetz
Hehe
 
Geplaatst door gezina
Bovendien, als ik ga flopperen :D of cd-tjes bakken knal ik NAV ook altijd even uit.
Toch snap ik dit niet.
Ik heb NAV altijd aan staan, ook al moet ik de floppy of cd-rom drive gebruiken.:confused:
 
En als je bij Norton, bij OPTIONS en vervolgens op EXCLUSIONS klikt en daar de CD speler invult, bijv.:
F:\
dan zou hij dat toch niet scannen ??

falco
 
Ik moet hierover wat bekennen, als ik ff niks op het net te zoeken heb zet ik de kabelverbinding uit middels rechtsklik op die monitortjes rechtsonder (en kies uitschakelen) in het systeemvak. Om weer op het net te gaan dubbelklik ik op de gemaakte snelkoppeling van de LAN-verbinding op het bureaublad en huppetee, weer online. Zodoende kan ik de bescherming veilig uitzetten. De optie van Falconetti lijkt een goeie.
 
Geplaatst door falconetti
En als je bij Norton, bij OPTIONS en vervolgens op EXCLUSIONS klikt en daar de CD speler invult, bijv.:
F:\
dan zou hij dat toch niet scannen ??

falco

Dat is een goed idee, het lijkt me idd niet. Ik ga het meteen proberen.

H
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan