Navigatie dvd op sd kaart zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

johnncops

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2004
Berichten
199
Hallo,
Ik ben in het bezit van een orginele navigatie dvd van mijn Audi A3 (Audi Navigation plus RNS-E 2015) en wil graag deze dvd op een sd kaart zetten. Dit omdat ik nogal veel cd's heb die ik in de auto wil afspelen.
Wanneer ik de inhoud van de dvd naar het sd kaartje sleep en deze in de auto laad krijg ik de volgende melding "Onbespeelbare bestanden gevonden"en navigatiemedium laden svp". Blijkbaar is de dvd beveiligd, mijn vraag is dus hoe krijg ik de bestanden op het sd kaartje zodat ik mijn dvd slot vrij heb om mijn cd's af te spelen.
Groet, Johnn
 
Niet dat ik jouw apparaat heb, maar is het niet zo dat je vanuit het menu van het navigatiesysteem zelf, dus in de auto, een sd card kunt formatteren en vullen met de inhoud van de navigatie CD/DVD en je rittenhistorie etc., zodat je daarna de DVD niet meer nodig hebt als je de sd card ingeplugd hebt? Dus dat je niet van op je pc gaat lopen rommelen maar het navigatiesysteem de kopieeractie laat doen?
Ik zie op Audi forums dat Audi's vanaf, pak 'm beet, 2010 deze optie vaak/altijd lijken te hebben, dus vandaar mijn suggestie van hier boven.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Tijs, bedankt voor je reactie. Het is inderdaad waar dat die mogelijkheid bestaat maar dan alleen in de nieuwe modellen A3 met het zogenaamde MMI systeem. En die heb ik helaas niet, vandaar mijn vraag of er een andere manier is om de gegevens op een sd kaart te krijgen.
Mocht je een andere suggestie hebben dan hoor ik het graag van je.
Groet, Johnn
 
Maak van de DVD eerst een ISO met IMGBURN b.v. en zet die met Rufus op de USB stick, die formatteren in exfat of ntfs.
 
Hallo, bedankt voor je reactie en tips. Ik heb van de dvd een iso bestand gemaakt, wat is nu de volgende stap. Eerst mijn usb stick formateren en dan de bestanden middels Rufus daar opzetten en daarna naar een sd kaartje slepen? Het is me niet helemaal duidelijk.
 
Je kunt het met Rufus rechtstreeks doen. Kies 2/3 van onder naast "create a bootable disk using:... " niet de standaard Freedos maar met de button rechts daarvan de iso die je gemaakt hebt.
alles wat op de USB staat wordt automatisch overschreven, niet slepen dus want dan kopieer je alleen maar het iso bestand ipv dat de usb stick de inhoud vd iso krijgt in zijn systeem... das net wat anders... ;)
Na de iso keuze kies je voor start...
 
Wanneer ik het bestand selecteer krijg ik deze melding, wat doe ik niet goed?Schermopname (5).jpg
 
Dan toch maar de Win/MS tool; ik heb het nog nooit meegemaakt heb er tientallen gemaakt...
Of het is de security..... of je iso is niet goed... (kan ook agv de security...).
Ben "off" family affairs here... avondje.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan