Navigatie op telefoon

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paddepoel

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2003
Berichten
49
Ik heb een vraagje wat betreft navigatie op de telefoon. Ben wat dat betreft helemaal een newbie dus misschien is het een domme vraag.
Ik vroeg mij af of het nou geld kost als je bijv. tomtom op je telefoon hebt en je bent aan het navigeren, kost het dan tikken of iets anders?
Of is het helemaal gratis als je eenmaal de software hebt?
Mijn vriendin kan binnenkort nl. tomtom op haar telefoon zetten als de software geupdate is.

met vriendelijke groet.
 
Het kost niets, als je de software op je telefoon hebt. Je moet wel een GPS ontvanger hebben voor het navigeren.
 
ja ok, GPS ontvanger wist ik inderdaad, dat is om de satelieten te ontvangen toch, dat kost geld inderdaad..maar als je het software eenmaal hebt kost het verder allemaal niks om verbinding te maken met de satelieten?
Ok, anders zou het een duur grapje worden inderdaad..hoorde nl. verschillende verhalen, sommigen zeiden (dachten) van wel, en veel mensen zeiden dat het niks koste..
 
Het ontvangen van GPS signalen van de satelieten kost niets. Het navigeren kost je dus niets.:)
 
ok, hardstikke bedankt, had het er net ook met een collega over en toen zagen we iets over wayfinder..want hij heeft een sony ericsson k750 i en daar wil tomtom niet op (dus gaat niet meer over mijn vriendin).
Maar op de sony ericsson k750-i wil wel wayfinder (ook software voor navigatie), nu wilde hij de beta versie downloaden (freeware) maar krijgt hij tijdens het downloaden een melding dat wayfinder de geselecteerde taal niet ondersteunt? zegt iemand dit iets?
 
Wayfinder heb ik geen ervaring mee, maar Beta versie geeft al aan dat het een versie is die nog niet volledig klaar is.
 
Er zijn 2 soorten navigatie voor op je telefoon:
paketten zoals TomTom en Route 66 waar je de software + kaarten koopt (meestal) incl. GPS muis. Je betaalt daar niets voor het navigeren zelf. Wat wel geld kost, is het tussendoor ophalen van verkeersinformatie. Maar dit kun je ook uitzetten.

Dan zijn er nog navigatiepakketten, waar je de kaarten steeds moet downloaden via GPRS of UMTS om te kunnen navigeren. Dit kost je dus wel elke keer geld per navigatie, omdat je steeds die kaarten moet downloaden. Wayfinder is zo'n pakket waarbij je steeds de kaarten moeten downloaden via GPRS.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan