Navigatieformulier - rapport afdrukken

Status
Niet open voor verdere reacties.

GerbenDenker

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2013
Hallo,

Ik heb een navigatie formulier gemaakt, waarbij de knoppen een bepaald rapport laten zien.
Is het mogelijk op het formulier een knop te maken die het zichtbare rapport direct afdrukt ?
Dus als ik een ander rapport zie, wordt die afgedrukt, etc.

Ik wil dus alleen het rapport afdrukken en verder niets van het formulier o.i.d.
Het formulier heb ik genoemd Product periode.

Je kunt. Ik het maken van een knop kiezen voor weergeven of afdrukken. Dus nieuwe knop maken, of van een bestaande knop de opdracht aanpassen.

Ik bedoel het volgende... (zie scherm afdruk)..

scherm.jpg

Nu kan ik wel bij elk rapport een knop maken en daarop klikken, maar dan moet ik alle rapporten bewerken.
Is er op het formulier zelf, een mogelijkheid een knop te maken die het actieve (zichtbare) rapport direct afdrukt ?

Ik snap je vraag niet helemaal; een knop voert een actie (of meer) uit. Als je er voor kiest een knop te maken die een rapport in Afdrukweergave toont, dan zie je dat rapport in afdrukweergave. Kies je ervoor om een rapport gelijk af te drukken, dan moet je een andere actie opgeven. Het heeft niet zoveel zin een knop te maken die beide acties uitvoert, want een eenmaal geopend formulier kún je al met een knop afdrukken. Die knop zit namelijk al in het rapport, dus die hoef je niet zelf te maken.

De knoppen geven rechts een bepaald rapport weer.
Elke knop geeft dus een ander rapport weer.
Als ik een bepaald rapport wil afdrukken, wil ik niet via het menu naar afdrukken etc. gaan, maar een knop op het formulier plaatsen waarmee je het actieve zichtbare rapport direct kunt afdrukken.
Is dat mogelijk ?

Heb ik al een paar keer gezegd :). Als je een knop maakt, kun je aangeven wat die knop moet doen. Bij een rapport is dan de keuze: afdrukvoorbeeld of afdrukken.

Volgens mij lees je niet helemaal goe, want ik probeer duidelijk te maken dat het wél kan. Je moet alleen de juiste actie kiezen bij de nieuwe knop. En dt is dus niet: weergeven, maar Afdrukken.
En als je wilt voorkomen dat er een wirwar aan knoppen komt te staan, kun je de knop met VBA maken zodat je de naam van het actieve rapport (dat je blijkbaar op het formulier laat zien) kunt laten afdrukken. Maar dan moet je ergens vastleggen hoe de naam van dat rapport is. Hebben formulier en rapport dezelfde naam, dan is dat simpel. Heet je formulier frmNaam, en je rapport rptNaam, dan moet je de naam al opnieuw genereren. Heet het formulier heel anders als het rapport, dan moet de naam ergens uit het formulier kunnen worden gehaald.

Nee, je begrijpt mijn vraag verkeerd - denk ik -.
Ik kan helaas de base niet toesturen, maar het zit zo.
Het formulier heb ik gemaakt als zijnde een Navigatieformulier met links de navigatieknoppen en rechts het subformulier.
De navigatieknop(pen) laat rechts in een Navigatie-subformulier het rapport zien. Dat zijn dus verschillende rapport > iedere knop laat een ander rapport zien in het subformulier.
Ik kan niet ontdekken via welke codes dit loopt.
Als ik een bepaalde keuze heb gemaakt, wil ik niet altijd het overzicht printen.
Soms ook wel.
Dus de vraag hoe je het beste te werk kunt gaan om pas daarna het rapport direct af te drukken middels een (andere) knop die op het formulier staat.
De knop moet dus een code hebben om het huidige, gekozen en dus zichtbare rapport af te drukken.

Ik weet niet of ik het niet snap, of jij niet :). Een formulier laat formulieren zien, geen rapporten. En een rapport laat eventueel subrapporten zien, geen formulieren.

Nou... dat is dus niet waar.
Ik heb versie 2010 en via het menu > Formulier maken > Navigatieformulier kan je in de linkerkolom knoppen maken (worden automatisch toegevoegd) door er bepaalde formulieren of rapporten naar toe te slepen.
En die werken wel. Dus zowel een knop voor een formulier of rapport is mogelijk.

Je gebruikt in jouw voorbeeldplaatje een formulier met knoppen en een handmatig (?) gevulde keuzelijst. Die werkt anders.

Bekijk bijlage voorbeeld.zip
Dank je voor je geduld.
Ik heb een voorbeeld gemaakt en voeg dit toe.
Misschien maak ik het zo duidelijk; wellicht kan het niet wat ik probeer....
Op het formulier zie je wat ik bedoel (zie de tekst en zo).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan