Navigatieformulier voor Access 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

beatzz

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2011
Ik zou graag een menu willen maken voor mijn database die altijd zichtbaar is voor de gebruiker.

Ik heb gezien dat de schakelbord hier niet handig voor is en dat access 2010 wel de optie heeft om zo een formulier te maken. Is er een manier om ook zoiets te maken in access 2007. Vast wel maar ik weet niet precies hoe ik het moet doen.

Ik ben al begonnen met knoppen maken die formulieren enz. openen. Maar eigenlijk moet het nieuwe formulier daarin geopend worden. Of het moet standaard onder het menu geopend worden..

Weet iemand hoe ik dit het best kan oplossen? :)

Elke Access versie heeft de mogelijkheid om een startformulier te maken. De ingebakken truc van Microsof is een Schakelbord, maar dat is best een ingewikkeld stukje programmatuur, met eigen tabellen en codes etc. Het beheer ervan is ook redelijk omslachtig vind ik, en als je zelf iets verandert, doet-ie het niet meer.... Daarom maak ik meestal mijn eigen startformulieren, die exact doen wat ik wil dat ze doen. Via de instellingen bij <Opstarten> kun je het startformulier laten opstarten als je de db opent.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan